diplomsko delo
Blažka Vogrin (Avtor), Nevenka Gričar (Recenzent), Zorana Sicherl (Mentor)

Povzetek

Uvod: Motnja pozornosti in hiperaktivnosti je razvojno nevrološka motnja, ena najpogosteje diagnosticiranih in opaženih že pri predšolskih in šolskih otrocih. Kljub motnji imajo otroci z motnjo pozornosti in hiperaktivnosti določene potrebe in so del šolskega sistema. Vzgojno- izobraževalni sistem pa tako v svoje okolje vključuje otroke z različnimi sposobnostmi kot tudi omejitvami. Namen: Želeli smo ugotoviti, s kakšnimi težavami se srečujejo učitelji in vzgojitelji pri delu z otroki z motnjo pozornosti in hiperaktivnosti. Zanimalo nas je tudi, kakšno je poznavanje delovne terapije v šolskem in predšolskem sistemu. Metode: Diplomsko delo temelji na kvalitativni metodologiji. Podatke smo zbirali s pomočjo polstrukturiranega intervjuja. Izvedenih je bilo osem intervjujev s štirimi vzgojiteljicami in štirimi učiteljicami, zaposlenimi v vrtcu in osnovni šoli, ki imajo v oddelek vključene otroke z ADHD. Rezultati: Oblikovali smo sedem kategorij: Izzivi pri delu z otroki z ADHD, Prilagoditve za delo z otrokom z ADHD, Kompetentnost pri delu z otroki z ADHD, Medsebojni odnosi z vrstniki, Obvladovanje ADHD pri otroku, Pomoč drugih strokovnjakov pri delu z otroki z ADHD, Mnenje pedagoških delavcev o delovni terapiji. Razprava in zaključek: Strokovni delavci imajo pri delu z otroki, ki imajo ADHD največ težav pri prepoznavanju le-te, kar vodi v manj kakovostno opravljeno delo. Prav tako opažajo, da je med učitelji in vzgojitelji slabo poznavanje delovne terapije kot stroke.

Ključne besede

diplomska dela;delovna terapija;učitelji;vzgojitelji;izobraževanje;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL ZF - Zdravstvena fakulteta
Založnik: [B. Vogrin]
UDK: 615.851
COBISS: 145682691 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 27
Št. prenosov: 9
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Inclusion of children with attention deficit hyperactivity disorder in preschool and school environment
Sekundarni povzetek: Uvod: Motnja pozornosti in hiperaktivnosti je razvojno nevrološka motnja, ena najpogosteje diagnosticiranih in opaženih že pri predšolskih in šolskih otrocih. Kljub motnji imajo otroci z motnjo pozornosti in hiperaktivnosti določene potrebe in so del šolskega sistema. Vzgojno- izobraževalni sistem pa tako v svoje okolje vključuje otroke z različnimi sposobnostmi kot tudi omejitvami. Namen: Želeli smo ugotoviti, s kakšnimi težavami se srečujejo učitelji in vzgojitelji pri delu z otroki z motnjo pozornosti in hiperaktivnosti. Zanimalo nas je tudi, kakšno je poznavanje delovne terapije v šolskem in predšolskem sistemu. Metode: Diplomsko delo temelji na kvalitativni metodologiji. Podatke smo zbirali s pomočjo polstrukturiranega intervjuja. Izvedenih je bilo osem intervjujev s štirimi vzgojiteljicami in štirimi učiteljicami, zaposlenimi v vrtcu in osnovni šoli, ki imajo v oddelek vključene otroke z ADHD. Rezultati: Oblikovali smo sedem kategorij: Izzivi pri delu z otroki z ADHD, Prilagoditve za delo z otrokom z ADHD, Kompetentnost pri delu z otroki z ADHD, Medsebojni odnosi z vrstniki, Obvladovanje ADHD pri otroku, Pomoč drugih strokovnjakov pri delu z otroki z ADHD, Mnenje pedagoških delavcev o delovni terapiji. Razprava in zaključek: Strokovni delavci imajo pri delu z otroki, ki imajo ADHD največ težav pri prepoznavanju le-te, kar vodi v manj kakovostno opravljeno delo. Prav tako opažajo, da je med učitelji in vzgojitelji slabo poznavanje delovne terapije kot stroke.
Sekundarne ključne besede: diploma theses;occupational therapy;teachers;preschool teachers;education;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Študijski program: 0
Konec prepovedi (OpenAIRE): 1970-01-01
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Zdravstvena fak., Oddelek za delovno terapijo
Strani: 28 str., [6] str. pril.
ID: 18304662