pregled dosedanjih empiričnih raziskav
Tanja Zdolšek (Author), Karin Širec (Author)

Abstract

Stopnja brezposelnosti mladih v EU že več let narašča, zato so v politiki zaposlovanja mladi prioritetna skupina. Podjetniki ustvarjajo številna delovna mesta, zato je pridobitev podjetniških kompetenc in pozitivnih podjetniških namer v podjetniškem izobraževanju izrednega pomena. V članku je predstavljen pregled empiričnih raziskav, ki proučujejo vpliv podjetniškega izobraževanja na podjetniške namere študentov terciarnega izobraževanja. Raziskavam je skupno proučevanje podjetniških namer s sociološko-psihološkega vidika, z uporabo teorije načrtovanega vedenja. Članek zaključujemo s postavitvijo raziskovalnega modela za ugotavljanje vpliva podjetniškega izobraževanja na podjetniške kompetence in podjetniške namere študentov.

Keywords

izobraževanje;podjetništvo;kompetence;teorija;vedenje;raziskave;empirične raziskave;

Data

Language: Slovenian
Year of publishing:
Typology: 1.02 - Review Article
Organization: UM EPF - Faculty of Economics and Business
UDC: 378:005.1
COBISS: 11808540 Link will open in a new window
ISSN: 0547-3101
Views: 4
Downloads: 0
Average score: 0 (0 votes)
Metadata: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Other data

Secondary language: English
Secondary title: Impact of entrepreneurship education on entrepreneurial intentions of students
Secondary abstract: The youth unemployment rate in the EU has been growing for many years, which is why the youth represent the priority group in the employment policy. Entrepreneurs create many jobs, so the acquisition of entrepreneurial competencies and positive entrepreneurial intentions through entrepreneurship education has significant importance. This paper provides an overview of empirical studies focused on the impact of entrepreneurship education on the entrepreneurial intentions of students in tertiary education from a socio-psychological perspective, using the theory of planned behaviour. The paper concludes with a layout of a research model to determine the impact of entrepreneurship education on studentsʹ entrepreneurial competencies and intentions.
Type (COBISS): Scientific work
Pages: str. 55-64
Volume: ǂLetn. ǂ60
Issue: ǂšt. ǂ3/4
Chronology: 2014
DOI: 10.7549/ourecon.2014.3-4.06
ID: 19896557