Abstract
V prispevku predstavljamo rezultate pilotnega testiranja jezikovne zmožnosti romskih otrok pred vstopom v šolo in v prvi triadi osnovne šole (5–13 let) v jeziku izobraževanja, tj. v slovenščini. Projekt Instrumentarij za prepoznavanje ravni jezikovne zmožnosti romskih otrok in učencev v romskem jeziku (V6-2249) je zajemal prilagoditev jezikovnega testa (testiranje razumevanja in priklica besed, skladnje ter razumevanja besedila), testiranje 29 otrok v romščini in slovenščini (14 v Prekmurju na SV Slovenije, 15 na JV Slovenije), analizo podatkov in predloge ukrepov ter nadaljnjih raziskovanj. Znanje slovenščine je v Prekmurju boljše, a razlika ni statistično značilna. Testiranje je pokazalo, da otroci, ki so jezikovno testiranje v slovenščini bolje opravili, bolje razumejo besedila v obeh jezikih. Poleg evidentiranja konkretnih jezikovnih težav romskih otrok pri slovenščini, ki jih je treba reševati z dodatnimi didaktičnimi materiali in razširjenimi metodami, bi bilo nujno tudi dodatno jezikoslovno izobraževanje zaposlenih, ki poučujejo romske otroke v slovenskih šolah.
Keywords
romski učenci v Sloveniji;jezikovna zmožnost;romski jezik kot prvi jezik;slovenski jezik kot drugi jezik;šolanje;
Data
| Language: |
Slovenian |
| Year of publishing: |
2025 |
| Typology: |
1.01 - Original Scientific Article |
| Organization: |
INV - Institute for Ethnic Studies |
| UDC: |
376 |
| COBISS: |
231803907
|
| ISSN: |
0038-0474 |
| Views: |
422 |
| Downloads: |
234 |
| Average score: |
0 (0 votes) |
| Metadata: |
|
Other data
| Secondary language: |
English |
| Secondary title: |
Linguistic Competence in Slovene of Roma Children in the Beginning of the Primary School in Slovenia |
| Pages: |
str. 9-23 |
| Volume: |
ǂLetn. ǂ76 = 142 |
| Issue: |
ǂšt. ǂ1 |
| Chronology: |
mar. 2025 |
| DOI: |
10.63384/spB51z753s |
| ID: |
26197463 |