Povzetek
V prispevku predstavljamo rezultate pilotnega testiranja jezikovne zmožnosti romskih otrok pred vstopom v šolo in v prvi triadi osnovne šole (5–13 let) v jeziku izobraževanja, tj. v slovenščini. Projekt Instrumentarij za prepoznavanje ravni jezikovne zmožnosti romskih otrok in učencev v romskem jeziku (V6-2249) je zajemal prilagoditev jezikovnega testa (testiranje razumevanja in priklica besed, skladnje ter razumevanja besedila), testiranje 29 otrok v romščini in slovenščini (14 v Prekmurju na SV Slovenije, 15 na JV Slovenije), analizo podatkov in predloge ukrepov ter nadaljnjih raziskovanj. Znanje slovenščine je v Prekmurju boljše, a razlika ni statistično značilna. Testiranje je pokazalo, da otroci, ki so jezikovno testiranje v slovenščini bolje opravili, bolje razumejo besedila v obeh jezikih. Poleg evidentiranja konkretnih jezikovnih težav romskih otrok pri slovenščini, ki jih je treba reševati z dodatnimi didaktičnimi materiali in razširjenimi metodami, bi bilo nujno tudi dodatno jezikoslovno izobraževanje zaposlenih, ki poučujejo romske otroke v slovenskih šolah.
Ključne besede
romski učenci v Sloveniji;jezikovna zmožnost;romski jezik kot prvi jezik;slovenski jezik kot drugi jezik;šolanje;
Podatki
| Jezik: |
Slovenski jezik |
| Leto izida: |
2025 |
| Tipologija: |
1.01 - Izvirni znanstveni članek |
| Organizacija: |
INV - Inštitut za narodnostna vprašanja |
| UDK: |
376 |
| COBISS: |
231803907
|
| ISSN: |
0038-0474 |
| Št. ogledov: |
422 |
| Št. prenosov: |
234 |
| Ocena: |
0 (0 glasov) |
| Metapodatki: |
|
Ostali podatki
| Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
| Sekundarni naslov: |
Linguistic Competence in Slovene of Roma Children in the Beginning of the Primary School in Slovenia |
| Strani: |
str. 9-23 |
| Letnik: |
ǂLetn. ǂ76 = 142 |
| Zvezek: |
ǂšt. ǂ1 |
| Čas izdaje: |
mar. 2025 |
| DOI: |
10.63384/spB51z753s |
| ID: |
26197463 |