Sabina Zorčič (Avtor)

Povzetek

V prispevku predstavljamo rezultate pilotnega testiranja jezikovne zmožnosti romskih otrok pred vstopom v šolo in v prvi triadi osnovne šole (5–13 let) v jeziku izobraževanja, tj. v slovenščini. Projekt Instrumentarij za prepoznavanje ravni jezikovne zmožnosti romskih otrok in učencev v romskem jeziku (V6-2249) je zajemal prilagoditev jezikovnega testa (testiranje razumevanja in priklica besed, skladnje ter razumevanja besedila), testiranje 29 otrok v romščini in slovenščini (14 v Prekmurju na SV Slovenije, 15 na JV Slovenije), analizo podatkov in predloge ukrepov ter nadaljnjih raziskovanj. Znanje slovenščine je v Prekmurju boljše, a razlika ni statistično značilna. Testiranje je pokazalo, da otroci, ki so jezikovno testiranje v slovenščini bolje opravili, bolje razumejo besedila v obeh jezikih. Poleg evidentiranja konkretnih jezikovnih težav romskih otrok pri slovenščini, ki jih je treba reševati z dodatnimi didaktičnimi materiali in razširjenimi metodami, bi bilo nujno tudi dodatno jezikoslovno izobraževanje zaposlenih, ki poučujejo romske otroke v slovenskih šolah.

Ključne besede

romski učenci v Sloveniji;jezikovna zmožnost;romski jezik kot prvi jezik;slovenski jezik kot drugi jezik;šolanje;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: INV - Inštitut za narodnostna vprašanja
UDK: 376
COBISS: 231803907 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 0038-0474
Št. ogledov: 422
Št. prenosov: 234
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Linguistic Competence in Slovene of Roma Children in the Beginning of the Primary School in Slovenia
Strani: str. 9-23
Letnik: ǂLetn. ǂ76 = 142
Zvezek: ǂšt. ǂ1
Čas izdaje: mar. 2025
DOI: 10.63384/spB51z753s
ID: 26197463