Katja Košir (Author)

Abstract

V poglavju utemeljujemo pomen proučevanja značilnosti na ravni razredov za razumevanje medvrstniškega nasilja. Povzemamo ugotovitve preteklih raziskav, ki so proučevale demografske in psihosocialne značilnosti razredov: velikost razreda, starost učencev, razredne hierarhije, razredne norme, moralno nezavzetost ter odnose med učitelji in učenci. Te raziskave kažejo, da izrazite razredne hierarhije in norme, ki povezujejo priljubljenost z agresivnostjo, povečujejo tveganje za nasilje. Prav tako je več nasilja v razredih z več moralne nezavzetosti, slabšimi odnosi z učitelji in višjimi cilji priljubljenosti. V zadnjem delu poglavja predstavljamo preliminarne rezultate naše raziskave: povezanosti med načini udeleženosti v medvrstniškem nasilju in značilnostmi razredov na razredni ravni; osnovno enoto torej predstavljajo razredi. Naši preliminarni podatki potrjujejo ugotovitve preteklih raziskav, ki so proučevale dejavnike različnih načinov udeleženosti v medvrstniškem nasilju na ravni psihosocialnih značilnosti razredov.

Keywords

značilnosti razreda;razredne norme;odnosi v razredu;priljubljenost;razredne hierarhije;moralna nezavzetost;

Data

Language: Slovenian
Year of publishing:
Typology: 1.16 - Independent Scientific Component Part or a Chapter in a Monograph
Organization: UM FF - Faculty of Arts
UDC: 159.97-93:37.091.25:37.015.31
COBISS: 226554115 Link will open in a new window
Parent publication: Celostni pristop k medvrstniškemu nasilju
Views: 0
Downloads: 2
Average score: 0 (0 votes)
Metadata: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Other data

Secondary language: English
Secondary keywords: classrooms' psychosocial characteristics;classrom norms;relations;popularity;classroom hierarchy;
Type (COBISS): Scientific work
Pages: Str. 157-176
DOI: 10.18690/um.ff.2.2025.11
ID: 26854526
Recommended works:
, predstavitev izhodišč in ciljev raziskave
, diplomsko delo