Abstract
V poglavju utemeljujemo pomen proučevanja značilnosti na ravni razredov za razumevanje medvrstniškega nasilja. Povzemamo ugotovitve preteklih raziskav, ki so proučevale demografske in psihosocialne značilnosti razredov: velikost razreda, starost učencev, razredne hierarhije, razredne norme, moralno nezavzetost ter odnose med učitelji in učenci. Te raziskave kažejo, da izrazite razredne hierarhije in norme, ki povezujejo priljubljenost z agresivnostjo, povečujejo tveganje za nasilje. Prav tako je več nasilja v razredih z več moralne nezavzetosti, slabšimi odnosi z učitelji in višjimi cilji priljubljenosti. V zadnjem delu poglavja predstavljamo preliminarne rezultate naše raziskave: povezanosti med načini udeleženosti v medvrstniškem nasilju in značilnostmi razredov na razredni ravni; osnovno enoto torej predstavljajo razredi. Naši preliminarni podatki potrjujejo ugotovitve preteklih raziskav, ki so proučevale dejavnike različnih načinov udeleženosti v medvrstniškem nasilju na ravni psihosocialnih značilnosti razredov.
Keywords
značilnosti razreda;razredne norme;odnosi v razredu;priljubljenost;razredne hierarhije;moralna nezavzetost;
Data
| Language: |
Slovenian |
| Year of publishing: |
2025 |
| Typology: |
1.16 - Independent Scientific Component Part or a Chapter in a Monograph |
| Organization: |
UM FF - Faculty of Arts |
| UDC: |
159.97-93:37.091.25:37.015.31 |
| COBISS: |
226554115
|
| Parent publication: |
Celostni pristop k medvrstniškemu nasilju
|
| Views: |
0 |
| Downloads: |
2 |
| Average score: |
0 (0 votes) |
| Metadata: |
|
Other data
| Secondary language: |
English |
| Secondary keywords: |
classrooms' psychosocial characteristics;classrom norms;relations;popularity;classroom hierarchy; |
| Type (COBISS): |
Scientific work |
| Pages: |
Str. 157-176 |
| DOI: |
10.18690/um.ff.2.2025.11 |
| ID: |
26854526 |