Abstract
V Sloveniji že nekaj let obstaja razmeroma močna lokalna hip hop scena, ni pa raziskano, ali gre zgolj za neselektivno kopiranje v svetu uveljavljenih glasbenih in simbolnih referenc ali pa za vsaj relativno izvirno hibridno kulturno formo na križišču globalnih trendov in njihovega lokalnega, kulturno specifičnega prisvajanja. Da bi identificiral izvirnost slovenskega hip hopa, avtor članka analizira deset najpomembnejših slovenskih izvajalcev, pri čemer ugotavlja, da zelo očitnih kulturno specifičnih posebnosti slovenski hip hop vprimerjavi z ameriškim vzorom ne kaže. Kljub temu pa ni mogoče govoriti o povsem avtomatičnem kopiranju izvirnika: slovenski izvajalci značilnosti hip hopa kot žanra prevzemajo razmeroma selektivno, praviloma združujoč zgolj glasbene konvencije hip hopa s svet izrazito kritično obravnavajočimi besedili. Konsistentnost tega vzorca morda pomeni zametek pojavljanja prepoznavno hibridne kulturne forme v prihodnosti, trenutno pa kaže predvsem na to, da hip hop v Sloveniji funkcionira v prvi vrsti kot medij konstrukcije tipično kritične subjektivnosti z vsemi njenimi dobrimi in slabimi stranmi.
Keywords
Popularna glasba;Popularna kultura;Slovenija;
Data
Language: |
Slovenian |
Year of publishing: |
2006 |
Typology: |
1.01 - Original Scientific Article |
Organization: |
UL FDV - Faculty of Social Sciences |
UDC: |
316.7 |
COBISS: |
25079133
|
ISSN: |
0352-3608 |
Parent publication: |
Družboslovne razprave
|
Views: |
1227 |
Downloads: |
123 |
Average score: |
0 (0 votes) |
Metadata: |
|
Other data
Secondary language: |
Unknown |
Secondary title: |
Hip hop in Slovenia: is there a pattern of local appropriations of a global genre? |
Secondary abstract: |
A strong local hip hop scene has been present in Slovenia for some time now, yet it is unclear whether Slovenian hip hop is merely a copy of a globally established musical genre or in fact an innovative hybrid established at the intersection of global trends and their local cultural variations. To address this question, the author examines ten of the most important Slovenian hip hop MCs/groups, arguing that while Slovenian hip hop does not show many local cultural peculiarities the appropriations of this global genre are nevertheless remarkably uniform: of all elements of the genre, Slovenian hip hop musicians above all combine hip hop music with distinctively critical lyrics. This pattern is, of course, not remarkable as such but it may signal the beginning of new hybrid form or, as it is, the fact that hip hop in Slovenia functions primarily as a medium of construction of the typically critical one could even say of modernist subjectivity. |
Secondary keywords: |
Popular music;Popular culture;Slovenia; |
Type (COBISS): |
Not categorized |
Pages: |
str. 93-112 |
Volume: |
ǂLetn. ǂ22 |
Issue: |
ǂšt. ǂ51 |
Chronology: |
apr. 2006 |
Keywords (UDC): |
social sciences;družbene vede;sociology;sociologija;sociology of culture;cultural context of social life;sociologija kulture; |
ID: |
40315 |