Povzetek
V Sloveniji že nekaj let obstaja razmeroma močna lokalna hip hop scena, ni pa raziskano, ali gre zgolj za neselektivno kopiranje v svetu uveljavljenih glasbenih in simbolnih referenc ali pa za vsaj relativno izvirno hibridno kulturno formo na križišču globalnih trendov in njihovega lokalnega, kulturno specifičnega prisvajanja. Da bi identificiral izvirnost slovenskega hip hopa, avtor članka analizira deset najpomembnejših slovenskih izvajalcev, pri čemer ugotavlja, da zelo očitnih kulturno specifičnih posebnosti slovenski hip hop vprimerjavi z ameriškim vzorom ne kaže. Kljub temu pa ni mogoče govoriti o povsem avtomatičnem kopiranju izvirnika: slovenski izvajalci značilnosti hip hopa kot žanra prevzemajo razmeroma selektivno, praviloma združujoč zgolj glasbene konvencije hip hopa s svet izrazito kritično obravnavajočimi besedili. Konsistentnost tega vzorca morda pomeni zametek pojavljanja prepoznavno hibridne kulturne forme v prihodnosti, trenutno pa kaže predvsem na to, da hip hop v Sloveniji funkcionira v prvi vrsti kot medij konstrukcije tipično kritične subjektivnosti z vsemi njenimi dobrimi in slabimi stranmi.
Ključne besede
Popularna glasba;Popularna kultura;Slovenija;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2006 |
Tipologija: |
1.01 - Izvirni znanstveni članek |
Organizacija: |
UL FDV - Fakulteta za družbene vede |
UDK: |
316.7 |
COBISS: |
25079133
|
ISSN: |
0352-3608 |
Matična publikacija: |
Družboslovne razprave
|
Št. ogledov: |
1227 |
Št. prenosov: |
123 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Neznan jezik |
Sekundarni naslov: |
Hip hop in Slovenia: is there a pattern of local appropriations of a global genre? |
Sekundarni povzetek: |
A strong local hip hop scene has been present in Slovenia for some time now, yet it is unclear whether Slovenian hip hop is merely a copy of a globally established musical genre or in fact an innovative hybrid established at the intersection of global trends and their local cultural variations. To address this question, the author examines ten of the most important Slovenian hip hop MCs/groups, arguing that while Slovenian hip hop does not show many local cultural peculiarities the appropriations of this global genre are nevertheless remarkably uniform: of all elements of the genre, Slovenian hip hop musicians above all combine hip hop music with distinctively critical lyrics. This pattern is, of course, not remarkable as such but it may signal the beginning of new hybrid form or, as it is, the fact that hip hop in Slovenia functions primarily as a medium of construction of the typically critical one could even say of modernist subjectivity. |
Sekundarne ključne besede: |
Popular music;Popular culture;Slovenia; |
Vrsta dela (COBISS): |
Delo ni kategorizirano |
Strani: |
str. 93-112 |
Letnik: |
ǂLetn. ǂ22 |
Zvezek: |
ǂšt. ǂ51 |
Čas izdaje: |
apr. 2006 |
Ključne besede (UDK): |
social sciences;družbene vede;sociology;sociologija;sociology of culture;cultural context of social life;sociologija kulture; |
ID: |
40315 |