Povzetek

V Sloveniji že nekaj let obstaja razmeroma močna lokalna hip hop scena, ni pa raziskano, ali gre zgolj za neselektivno kopiranje v svetu uveljavljenih glasbenih in simbolnih referenc ali pa za vsaj relativno izvirno hibridno kulturno formo na križišču globalnih trendov in njihovega lokalnega, kulturno specifičnega prisvajanja. Da bi identificiral izvirnost slovenskega hip hopa, avtor članka analizira deset najpomembnejših slovenskih izvajalcev, pri čemer ugotavlja, da zelo očitnih kulturno specifičnih posebnosti slovenski hip hop vprimerjavi z ameriškim vzorom ne kaže. Kljub temu pa ni mogoče govoriti o povsem avtomatičnem kopiranju izvirnika: slovenski izvajalci značilnosti hip hopa kot žanra prevzemajo razmeroma selektivno, praviloma združujoč zgolj glasbene konvencije hip hopa s svet izrazito kritično obravnavajočimi besedili. Konsistentnost tega vzorca morda pomeni zametek pojavljanja prepoznavno hibridne kulturne forme v prihodnosti, trenutno pa kaže predvsem na to, da hip hop v Sloveniji funkcionira v prvi vrsti kot medij konstrukcije tipično kritične subjektivnosti z vsemi njenimi dobrimi in slabimi stranmi.

Ključne besede

Popularna glasba;Popularna kultura;Slovenija;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UL FDV - Fakulteta za družbene vede
UDK: 316.7
COBISS: 25079133 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 0352-3608
Matična publikacija: Družboslovne razprave
Št. ogledov: 1227
Št. prenosov: 123
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Neznan jezik
Sekundarni naslov: Hip hop in Slovenia: is there a pattern of local appropriations of a global genre?
Sekundarni povzetek: A strong local hip hop scene has been present in Slovenia for some time now, yet it is unclear whether Slovenian hip hop is merely a copy of a globally established musical genre or in fact an innovative hybrid established at the intersection of global trends and their local cultural variations. To address this question, the author examines ten of the most important Slovenian hip hop MCs/groups, arguing that while Slovenian hip hop does not show many local cultural peculiarities the appropriations of this global genre are nevertheless remarkably uniform: of all elements of the genre, Slovenian hip hop musicians above all combine hip hop music with distinctively critical lyrics. This pattern is, of course, not remarkable as such but it may signal the beginning of new hybrid form or, as it is, the fact that hip hop in Slovenia functions primarily as a medium of construction of the typically critical one could even say of modernist subjectivity.
Sekundarne ključne besede: Popular music;Popular culture;Slovenia;
Vrsta dela (COBISS): Delo ni kategorizirano
Strani: str. 93-112
Letnik: ǂLetn. ǂ22
Zvezek: ǂšt. ǂ51
Čas izdaje: apr. 2006
Ključne besede (UDK): social sciences;družbene vede;sociology;sociologija;sociology of culture;cultural context of social life;sociologija kulture;
ID: 40315
Priporočena dela:
, diplomsko delo
, primer: Bar
, empirično raziskovanje socioloških vidikov športa
, primer videoumetnosti v Sloveniji