študijsko gradivo v e-obliki za integrirano prakso pri predmetu Otrok v družbi
Abstract
Projekt Žabec in tujec vsebuje niz konceptualno in vsebinsko povezanih dejavnosti medkulturne vzgoje v predšolskem obdobju. V dejavnosti prepoznavanja individualnih razlik med otroki je postopoma vgrajeno prepoznavanje kulturnih, jezikovnih oz. skupinskih razlik med njimi oz. ljudmi nasploh. S tem smo poskušali prikazati, kako se na naraven in spontan način lotevamo občutljive tematike kulturne raznolikosti – na način, ki teh razlik ne prikazuje kot eksces, pač pa kot naravno danost. V praksi namreč neredko opažamo pristop utemeljen na posamezniku, ki je »drugačen« in je kot tak predmet prepoznavanja »drugačnosti«. Cilj medkulturne vzgoje v vrtcu torej ni spoznavanje drugačnih in njihovo prepoznavanje od tistih, ki to niso, pač pa zagotoviti otrokom dovolj izkušenj, da smo »vsi različni na različne načine«, kot pravi Amartya Sen (2006), Nobelov nagrajenec za mir; ta pristop na dolgi rok omogoča oblikovanje pozitivnega odnosa do raznolikosti ter oblikovanje notranje kulture vrtca, ki si prizadeva za dejavno strpnost.
Keywords
dejavnosti v vrtcu;
Data
Language: |
Slovenian |
Year of publishing: |
2013 |
Source: |
Ljubljana |
Typology: |
2.05 - Videolectures and teaching material |
Organization: |
UL PEF - Faculty of Education |
Publisher: |
Pedagoška fakulteta |
UDC: |
373.2 |
COBISS: |
9940297
|
Views: |
1096 |
Downloads: |
102 |
Average score: |
0 (0 votes) |
Metadata: |
|
Other data
Secondary language: |
Unknown |
Secondary keywords: |
pre-school education;intercultural education;predšolska vzgoja;medkulturna vzgoja; |
File type: |
application/pdf |
Type (COBISS): |
Not categorized |
Type (ePrints): |
teaching_resource |
Title (ePrints): |
Primeri dejavnosti medkulturne vzgoje v vrtcu: študijsko gradivo v e-obliki za integrirano prakso pri predmetu Otrok v družbi |
Keywords (ePrints): |
predšolska vzgoja |
Keywords (ePrints, secondary language): |
pre-school education |
Abstract (ePrints): |
Projekt Žabec in tujec vsebuje niz konceptualno in vsebinsko povezanih dejavnosti medkulturne vzgoje v predšolskem obdobju. V dejavnosti prepoznavanja individualnih razlik med otroki je postopoma vgrajeno prepoznavanje kulturnih, jezikovnih oz. skupinskih razlik med njimi oz. ljudmi nasploh. S tem smo poskušali prikazati, kako se na naraven in spontan način lotevamo občutljive tematike kulturne raznolikosti – na način, ki teh razlik ne prikazuje kot eksces, pač pa kot naravno danost. V praksi namreč neredko opažamo pristop utemeljen na posamezniku, ki je »drugačen« in je kot tak predmet prepoznavanja »drugačnosti«. Cilj medkulturne vzgoje v vrtcu torej ni spoznavanje drugačnih in njihovo prepoznavanje od tistih, ki to niso, pač pa zagotoviti otrokom dovolj izkušenj, da smo »vsi različni na različne načine«, kot pravi Amartya Sen (2006), Nobelov nagrajenec za mir; ta pristop na dolgi rok omogoča oblikovanje pozitivnega odnosa do raznolikosti ter oblikovanje notranje kulture vrtca, ki si prizadeva za dejavno strpnost. |
Keywords (ePrints, secondary language): |
pre-school education |
ID: |
8327099 |