študijsko gradivo v e-obliki za integrirano prakso pri predmetu Otrok v družbi
Nada Turnšek (Author)

Abstract

Projekt Žabec in tujec vsebuje niz konceptualno in vsebinsko povezanih dejavnosti medkulturne vzgoje v predšolskem obdobju. V dejavnosti prepoznavanja individualnih razlik med otroki je postopoma vgrajeno prepoznavanje kulturnih, jezikovnih oz. skupinskih razlik med njimi oz. ljudmi nasploh. S tem smo poskušali prikazati, kako se na naraven in spontan način lotevamo občutljive tematike kulturne raznolikosti – na način, ki teh razlik ne prikazuje kot eksces, pač pa kot naravno danost. V praksi namreč neredko opažamo pristop utemeljen na posamezniku, ki je »drugačen« in je kot tak predmet prepoznavanja »drugačnosti«. Cilj medkulturne vzgoje v vrtcu torej ni spoznavanje drugačnih in njihovo prepoznavanje od tistih, ki to niso, pač pa zagotoviti otrokom dovolj izkušenj, da smo »vsi različni na različne načine«, kot pravi Amartya Sen (2006), Nobelov nagrajenec za mir; ta pristop na dolgi rok omogoča oblikovanje pozitivnega odnosa do raznolikosti ter oblikovanje notranje kulture vrtca, ki si prizadeva za dejavno strpnost.

Keywords

dejavnosti v vrtcu;

Data

Language: Slovenian
Year of publishing:
Source: Ljubljana
Typology: 2.05 - Videolectures and teaching material
Organization: UL PEF - Faculty of Education
Publisher: Pedagoška fakulteta
UDC: 373.2
COBISS: 9940297 Link will open in a new window
Views: 1096
Downloads: 102
Average score: 0 (0 votes)
Metadata: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Other data

Secondary language: Unknown
Secondary keywords: pre-school education;intercultural education;predšolska vzgoja;medkulturna vzgoja;
File type: application/pdf
Type (COBISS): Not categorized
Type (ePrints): teaching_resource
Title (ePrints): Primeri dejavnosti medkulturne vzgoje v vrtcu: študijsko gradivo v e-obliki za integrirano prakso pri predmetu Otrok v družbi
Keywords (ePrints): predšolska vzgoja
Keywords (ePrints, secondary language): pre-school education
Abstract (ePrints): Projekt Žabec in tujec vsebuje niz konceptualno in vsebinsko povezanih dejavnosti medkulturne vzgoje v predšolskem obdobju. V dejavnosti prepoznavanja individualnih razlik med otroki je postopoma vgrajeno prepoznavanje kulturnih, jezikovnih oz. skupinskih razlik med njimi oz. ljudmi nasploh. S tem smo poskušali prikazati, kako se na naraven in spontan način lotevamo občutljive tematike kulturne raznolikosti – na način, ki teh razlik ne prikazuje kot eksces, pač pa kot naravno danost. V praksi namreč neredko opažamo pristop utemeljen na posamezniku, ki je »drugačen« in je kot tak predmet prepoznavanja »drugačnosti«. Cilj medkulturne vzgoje v vrtcu torej ni spoznavanje drugačnih in njihovo prepoznavanje od tistih, ki to niso, pač pa zagotoviti otrokom dovolj izkušenj, da smo »vsi različni na različne načine«, kot pravi Amartya Sen (2006), Nobelov nagrajenec za mir; ta pristop na dolgi rok omogoča oblikovanje pozitivnega odnosa do raznolikosti ter oblikovanje notranje kulture vrtca, ki si prizadeva za dejavno strpnost.
Keywords (ePrints, secondary language): pre-school education
ID: 8327099
Recommended works:
, študijsko gradivo v e-obliki za integrirano prakso pri predmetu Otrok v družbi
, učenje z raziskovanjem
, diplomsko delo
, preteklost in kulturna dediščina