študijsko gradivo v e-obliki za integrirano prakso pri predmetu Otrok v družbi
Povzetek
Projekt Žabec in tujec vsebuje niz konceptualno in vsebinsko povezanih dejavnosti medkulturne vzgoje v predšolskem obdobju. V dejavnosti prepoznavanja individualnih razlik med otroki je postopoma vgrajeno prepoznavanje kulturnih, jezikovnih oz. skupinskih razlik med njimi oz. ljudmi nasploh. S tem smo poskušali prikazati, kako se na naraven in spontan način lotevamo občutljive tematike kulturne raznolikosti – na način, ki teh razlik ne prikazuje kot eksces, pač pa kot naravno danost. V praksi namreč neredko opažamo pristop utemeljen na posamezniku, ki je »drugačen« in je kot tak predmet prepoznavanja »drugačnosti«. Cilj medkulturne vzgoje v vrtcu torej ni spoznavanje drugačnih in njihovo prepoznavanje od tistih, ki to niso, pač pa zagotoviti otrokom dovolj izkušenj, da smo »vsi različni na različne načine«, kot pravi Amartya Sen (2006), Nobelov nagrajenec za mir; ta pristop na dolgi rok omogoča oblikovanje pozitivnega odnosa do raznolikosti ter oblikovanje notranje kulture vrtca, ki si prizadeva za dejavno strpnost.
Ključne besede
dejavnosti v vrtcu;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2013 |
Izvor: |
Ljubljana |
Tipologija: |
2.05 - Video in druga učna gradiva |
Organizacija: |
UL PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
Pedagoška fakulteta |
UDK: |
373.2 |
COBISS: |
9940297
|
Št. ogledov: |
1096 |
Št. prenosov: |
102 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Neznan jezik |
Sekundarne ključne besede: |
pre-school education;intercultural education;predšolska vzgoja;medkulturna vzgoja; |
Vrsta datoteke: |
application/pdf |
Vrsta dela (COBISS): |
Delo ni kategorizirano |
Vrsta dela (ePrints): |
teaching_resource |
Naslov (ePrints): |
Primeri dejavnosti medkulturne vzgoje v vrtcu: študijsko gradivo v e-obliki za integrirano prakso pri predmetu Otrok v družbi |
Ključne besede (ePrints): |
predšolska vzgoja |
Ključne besede (ePrints, sekundarni jezik): |
pre-school education |
Povzetek (ePrints): |
Projekt Žabec in tujec vsebuje niz konceptualno in vsebinsko povezanih dejavnosti medkulturne vzgoje v predšolskem obdobju. V dejavnosti prepoznavanja individualnih razlik med otroki je postopoma vgrajeno prepoznavanje kulturnih, jezikovnih oz. skupinskih razlik med njimi oz. ljudmi nasploh. S tem smo poskušali prikazati, kako se na naraven in spontan način lotevamo občutljive tematike kulturne raznolikosti – na način, ki teh razlik ne prikazuje kot eksces, pač pa kot naravno danost. V praksi namreč neredko opažamo pristop utemeljen na posamezniku, ki je »drugačen« in je kot tak predmet prepoznavanja »drugačnosti«. Cilj medkulturne vzgoje v vrtcu torej ni spoznavanje drugačnih in njihovo prepoznavanje od tistih, ki to niso, pač pa zagotoviti otrokom dovolj izkušenj, da smo »vsi različni na različne načine«, kot pravi Amartya Sen (2006), Nobelov nagrajenec za mir; ta pristop na dolgi rok omogoča oblikovanje pozitivnega odnosa do raznolikosti ter oblikovanje notranje kulture vrtca, ki si prizadeva za dejavno strpnost. |
Ključne besede (ePrints, sekundarni jezik): |
pre-school education |
ID: |
8327099 |