študijsko gradivo v e-obliki za integrirano prakso pri predmetu Otrok v družbi
Nada Turnšek (Avtor)

Povzetek

Projekt Žabec in tujec vsebuje niz konceptualno in vsebinsko povezanih dejavnosti medkulturne vzgoje v predšolskem obdobju. V dejavnosti prepoznavanja individualnih razlik med otroki je postopoma vgrajeno prepoznavanje kulturnih, jezikovnih oz. skupinskih razlik med njimi oz. ljudmi nasploh. S tem smo poskušali prikazati, kako se na naraven in spontan način lotevamo občutljive tematike kulturne raznolikosti – na način, ki teh razlik ne prikazuje kot eksces, pač pa kot naravno danost. V praksi namreč neredko opažamo pristop utemeljen na posamezniku, ki je »drugačen« in je kot tak predmet prepoznavanja »drugačnosti«. Cilj medkulturne vzgoje v vrtcu torej ni spoznavanje drugačnih in njihovo prepoznavanje od tistih, ki to niso, pač pa zagotoviti otrokom dovolj izkušenj, da smo »vsi različni na različne načine«, kot pravi Amartya Sen (2006), Nobelov nagrajenec za mir; ta pristop na dolgi rok omogoča oblikovanje pozitivnega odnosa do raznolikosti ter oblikovanje notranje kulture vrtca, ki si prizadeva za dejavno strpnost.

Ključne besede

dejavnosti v vrtcu;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Izvor: Ljubljana
Tipologija: 2.05 - Video in druga učna gradiva
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: Pedagoška fakulteta
UDK: 373.2
COBISS: 9940297 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1096
Št. prenosov: 102
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Neznan jezik
Sekundarne ključne besede: pre-school education;intercultural education;predšolska vzgoja;medkulturna vzgoja;
Vrsta datoteke: application/pdf
Vrsta dela (COBISS): Delo ni kategorizirano
Vrsta dela (ePrints): teaching_resource
Naslov (ePrints): Primeri dejavnosti medkulturne vzgoje v vrtcu: študijsko gradivo v e-obliki za integrirano prakso pri predmetu Otrok v družbi
Ključne besede (ePrints): predšolska vzgoja
Ključne besede (ePrints, sekundarni jezik): pre-school education
Povzetek (ePrints): Projekt Žabec in tujec vsebuje niz konceptualno in vsebinsko povezanih dejavnosti medkulturne vzgoje v predšolskem obdobju. V dejavnosti prepoznavanja individualnih razlik med otroki je postopoma vgrajeno prepoznavanje kulturnih, jezikovnih oz. skupinskih razlik med njimi oz. ljudmi nasploh. S tem smo poskušali prikazati, kako se na naraven in spontan način lotevamo občutljive tematike kulturne raznolikosti – na način, ki teh razlik ne prikazuje kot eksces, pač pa kot naravno danost. V praksi namreč neredko opažamo pristop utemeljen na posamezniku, ki je »drugačen« in je kot tak predmet prepoznavanja »drugačnosti«. Cilj medkulturne vzgoje v vrtcu torej ni spoznavanje drugačnih in njihovo prepoznavanje od tistih, ki to niso, pač pa zagotoviti otrokom dovolj izkušenj, da smo »vsi različni na različne načine«, kot pravi Amartya Sen (2006), Nobelov nagrajenec za mir; ta pristop na dolgi rok omogoča oblikovanje pozitivnega odnosa do raznolikosti ter oblikovanje notranje kulture vrtca, ki si prizadeva za dejavno strpnost.
Ključne besede (ePrints, sekundarni jezik): pre-school education
ID: 8327099
Priporočena dela:
, študijsko gradivo v e-obliki za integrirano prakso pri predmetu Otrok v družbi
, učenje z raziskovanjem
, diplomsko delo
, preteklost in kulturna dediščina