Abstract
Po učnem načrtu za osnovno šolo učenci že v drugem razredu spoznajo, da se rastline razvijejo iz semena in če jih položimo v prst ter zalivamo, vzkalijo in zrastejo v novo rastlino. V 6. razredu se seznanijo z zgradbo semena, ki vsebuje kalček. Spoznajo, da semena vsebujejo založna tkiva, ki jih potrebujejo za začetno rast, dokler mlada rastlina ne začne fotosintetizirati in si sama pridela snovi potrebne za življenje. Učenci tudi ugotavljajo kaljivost različnih semen v različnih razmerah, vendar nimajo jasnih predstav, ali je kalček del semena ali ne, ali imajo vsa semena shranjeno rezervno hrano v kličnih listih oziroma kakšna je naloga kličnih listov pri enokaličnicah in dvokaličnicah. Prav tako nastane težava, ko učenci ne razumejo, da ima seme zalogo hrane in za kalitev ne potrebuje svetlobe. Ko pa rastlina vzkali in naredi prve zelene liste, potrebuje sončno svetlobo za potek fotosinteze.
Keywords
naravoslovni pouk;učne metode;rastline;semena;kalitev;osnovne šole;
Data
Language: |
Slovenian |
Year of publishing: |
2014 |
Typology: |
1.04 - Professional Article |
Organization: |
UL PEF - Faculty of Education |
Publisher: |
Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta |
UDC: |
37.091.3:58 |
COBISS: |
10000713
|
ISSN: |
1318-9670 |
Views: |
5110 |
Downloads: |
397 |
Average score: |
0 (0 votes) |
Metadata: |
|
Other data
Secondary language: |
English |
Secondary keywords: |
science education;plant;naravoslovna vzgoja in izobraževanje;rastlina; |
File type: |
application/pdf |
Type (COBISS): |
Article |
Pages: |
str. 12-15 |
Volume: |
ǂLetn. ǂ18 |
Issue: |
ǂšt. ǂ2 |
Chronology: |
zima 2014 |
ID: |
8632289 |