Barbara Bajd (Author), Luka Praprotnik (Photographer)

Abstract

Po učnem načrtu za osnovno šolo učenci že v drugem razredu spoznajo, da se rastline razvijejo iz semena in če jih položimo v prst ter zalivamo, vzkalijo in zrastejo v novo rastlino. V 6. razredu se seznanijo z zgradbo semena, ki vsebuje kalček. Spoznajo, da semena vsebujejo založna tkiva, ki jih potrebujejo za začetno rast, dokler mlada rastlina ne začne fotosintetizirati in si sama pridela snovi potrebne za življenje. Učenci tudi ugotavljajo kaljivost različnih semen v različnih razmerah, vendar nimajo jasnih predstav, ali je kalček del semena ali ne, ali imajo vsa semena shranjeno rezervno hrano v kličnih listih oziroma kakšna je naloga kličnih listov pri enokaličnicah in dvokaličnicah. Prav tako nastane težava, ko učenci ne razumejo, da ima seme zalogo hrane in za kalitev ne potrebuje svetlobe. Ko pa rastlina vzkali in naredi prve zelene liste, potrebuje sončno svetlobo za potek fotosinteze.

Keywords

naravoslovni pouk;učne metode;rastline;semena;kalitev;osnovne šole;

Data

Language: Slovenian
Year of publishing:
Typology: 1.04 - Professional Article
Organization: UL PEF - Faculty of Education
Publisher: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
UDC: 37.091.3:58
COBISS: 10000713 Link will open in a new window
ISSN: 1318-9670
Views: 5110
Downloads: 397
Average score: 0 (0 votes)
Metadata: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Other data

Secondary language: English
Secondary keywords: science education;plant;naravoslovna vzgoja in izobraževanje;rastlina;
File type: application/pdf
Type (COBISS): Article
Pages: str. 12-15
Volume: ǂLetn. ǂ18
Issue: ǂšt. ǂ2
Chronology: zima 2014
ID: 8632289
Recommended works:
, no subtitle data available
, no subtitle data available
, no subtitle data available
, no subtitle data available
, no subtitle data available