diplomsko delo visokošolskega študijskega programa
Polona Kolar (Author), Vlasta Rodošek (Mentor)

Abstract

Zima vsako leto povzroča tako vzdrževalcem kot tudi samim uporabnikom cest velike preglavice. Zimske razmere onemogočajo normalno vožnjo, povzročajo zastoje in zaradi tega je vožnja oziroma prevoznost cest ogrožena. Primarna naloga vzdrževalcev je vsekakor zagotavljanje prevoznosti in varnosti cest na cestišču. Stroški vzdrževanja zimske službe v času izvajanja le-te beležijo močan porast, kar pa ni le posledica samega posipavanja cest, temveč porastejo stroški tudi zaradi zastojev v prometu in povečanja števila prometnih nezgod. Uporabniki cest se moramo zavedati dejstva, da je prevoznost cest pozimi manjša, kar nadalje pomeni prilagajanje in upoštevanje ustrezne hitrosti razmeram na cestah. Potrebno je omeniti, da morajo vzdrževalci cest veliko pozornost namenjati spremljanju vremenskih razmer in stanju prometa tako, da lahko v primeru kakršnekoli nevarnosti pravočasno ukrepajo. Izboljšanje zimske službe bi zagotovili z ustrezno informacijsko tehnologijo za potrebe zimskega vzdrževanja cest, in sicer s tako imenovanim enovitim oziroma enotnim cestno vremenskim sistemom ter z vzpostavitvijo tehnologije reinženiringa. Za kvalitetno izvajanje zimske službe, s pomočjo naštete tehnologije, pa je potrebno najprej poskrbeti za ustrezno usklajenost in delovanje vseh dejavnikov med sabo. Predpostavka oziroma predpogoj za nadaljno vzpostavitev tehnologije reinženiringa je (torej vsekakor) enoten cestno vremenski informacijski sistem z določenim številom cestno vremenskih postaj, ki bi omogočal pridobitev natančnih cestno vremenskih informacij, kar bi posledično pripeljalo do pravilne odločitve ukrepanja, zlasti pri preventivnem posipanju. Za učinkovito izvajanje pa je seveda pomembna tudi sodobna zimska mehanizacija, kot so na primer posipalniki z računalniško tehnologijo, ki bazirajo na vgrajenih sistemih s satelitsko navigacijo (GPS). Ta naprava bi zagotavljala poleg spremljanja vozil tudi natančno doziranje posipnih materialov. Potrebno je torej narediti korak naprej v smeri izboljšanja in povečanja pravočasnega ukrepanja zimskega vzdrževanja cest, saj bomo le na takšen način dosegli začrtane cilje. Uvedba novih tehnologij bi podjetju doprinesla izboljšanje upravljanja zimske službe. Kljub prvotnim začetnim visokim stroškom, bi bili ti stroški uvedbe omenjenih tehnologij na dolgi rok zanemarljivi, v primerjavi z dodano vrednostjo in kompetencami podjetja.

Keywords

vzdrževanje cest;cestno vremenski informacijski sistem;tehnologija reinženiringa;

Data

Language: Slovenian
Year of publishing:
Typology: 2.11 - Undergraduate Thesis
Organization: UM FGPA - Faculty of Civil Engineering, Transportation Engineering and Architecture
Publisher: [P. Kolar]
UDC: 625.768.5(043.2)
COBISS: 13077270 Link will open in a new window
Views: 3565
Downloads: 415
Average score: 0 (0 votes)
Metadata: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Other data

Secondary language: English
Secondary title: Reengineering winter road maintenance
Secondary abstract: Winter causes great upheaval to road maintenance and users alike. Winter conditions discontinue normal driving- causing jams. That is why driving and fluxing of traffic is endangered. Primal mission of road maintenance is to ensure the fluxion and security of roads. Maintenance costs are in the rise. This is not just because of the gravelling, but costs rise as jams and traffic accidents increase. Road users must know within themselves that the fluxion of traffic in the winter is lower as in the summer, which means further adjustments in proper speed to the road conditions. It is necessary to mention that road maintenance has to monitor weather conditions and traffic status in such a way that it can act in moment’s notice. The improvement of winter road maintenance would be guaranteed with proper information technology for winter road maintenance: unique road weather system and reengineering technology. For proper execution of winter road maintenance with the help of mentioned technologies it is necessary to achieve proper cohesion. Reengineering is therefore possible with the unique road weather system. It has a specific number of road weather stations, with which exact weather information is possible. This technology would bring proper timing and therefore acting: preventive gravelling. For effective execution of such we need proper winter mechanisation, like the gravelling machine with proper computer technology, which is based on integrated systems GPS. This device would guarantee, besides the vehicle monitoring, the exact dosage of material. It is therefore necessary to leap a step forward in this direction of improvement and enhancement of proper timing of winter road maintenance. Only like this shall we achieve the goals we set ourselves to do. The introduction of these new technologies would bring the improvement of the management of winter road service. Despite high primal costs, it would bring extra value and good publicity for the company.
Secondary keywords: road maintenance;road weather information system;reeingenering technology;
URN: URN:SI:UM:
Type (COBISS): Undergraduate thesis
Thesis comment: Univ. v Mariboru, Fak. za gradbeništvo
Pages: X, 99 f., [6] zganj. pril.
ID: 8715612
Recommended works:
, diplomsko delo visokošolskega študijskega programa
, diplomsko delo visokošolskega študijskega programa
, diplomsko delo visokošolskega študijskega programa
, diplomsko delo visokošolskega študijskega programa
, diplomsko delo visokošolskega študijskega programa