magistrsko delo magistrskega študijskega programa UM
Sašo Turnšek (Author), Tomaž Tollazzi (Mentor), Marko Renčelj (Co-mentor)

Abstract

Krožna križišča so danes prepoznana kot tip nivojskega križišča, ki ob relativno visoki kapaciteti oz. prepustnosti zagotavljajo višji nivo prometne varnosti v primerjavi z drugimi tipi nivojskih križišč. Eden od pomembnejših korakov pri načrtovanju krožnega križišča je izbira ustrezne velikosti krožnega križišča, oblikovanje uvoznih in izvoznih radijev ter kotov krakov in sredinskih ločilnih otokov, ki voznika "vodijo" in mu tudi "nakazujejo" izbrano smer/način vožnje skozi krožno križišče. V kolikor je krožno križišče nepravilno oblikovano (npr. premajhna defleksija), lahko prihaja do "vožnje naravnost" pri višjih hitrostih, kot je zaželeno. Posledično lahko pride do poslabšanja prometne varnosti (večja verjetnost nastanka konfliktov) ter tudi do zmanjšanja kapacitete (večje, kot so hitrosti na enem uvozu, večje so povprečne zamude vozil na naslednjih uvozih). V magistrski nalogi smo na primerih enopasovnih krožnih križišč, na državnem cestnem omrežju v Sloveniji, preverili prevozne hitrosti za različne oblike enopasovnih krožnih križišč, z različnimi geometrijskimi elementi. V krožnih križiščih smo z namenom pridobiti čim bolj natančne rezultate meritve hitrosti opravljali v petih prerezih (pred, na uvozu, v srednjem delu, na izvozu in za krožnim križiščem). Z rezultati meritev smo poskušali potrditi zastavljeno hipotezo, da velikosti in sosledje geometrijskih elementov enopasovnega krožnega križišča vplivajo na prevozne hitrosti. Dobljeni rezultati so pokazali, da imata na prevozno hitrost največji vpliv vpadni kot in kot defleksije, medtem ko ostali geometrijski elementi nimajo bistvenega vpliva. Eden izmed glavnih prispevkov magistrske naloge je napotek projektantu, da na podlagi kota defleksije in vpadnega kota, ki imata največji vpliv, preveri pričakovano hitrost v krožnem križišču.

Keywords

cestni promet;krožna križišča;prevozna hitrost;geometrijski elementi;kot defleksije;uvozni kot;

Data

Language: Slovenian
Year of publishing:
Typology: 2.09 - Master's Thesis
Organization: UM FGPA - Faculty of Civil Engineering, Transportation Engineering and Architecture
Publisher: [S. Turnšek]
UDC: 625.712.44:625.739(043.2)
COBISS: 18156566 Link will open in a new window
Views: 1148
Downloads: 173
Average score: 0 (0 votes)
Metadata: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Other data

Secondary language: English
Secondary title: THE EFFECT OF GEOMETRICAL ELEMENTS ON TRHOUSPEED IN ONELANE ROUNDABOUTS
Secondary abstract: roundabouts, geometric elements, through speed, angel deflexion, entry angel
Secondary keywords: roundabouts;geometric elements;through speed;angel deflexion;entry angel;
URN: URN:SI:UM:
Type (COBISS): Master's thesis
Thesis comment: Univ. v Mariboru, Fak. za gradbeništvo, Prometnice in tehnologija prometa
Pages: XV, 196 str.
ID: 8729467
Recommended works:
, magistrsko delo magistrskega študijskega programa UM
, diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa
, diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa