magistrsko delo magistrskega študijskega programa UM
Povzetek
Krožna križišča so danes prepoznana kot tip nivojskega križišča, ki ob relativno visoki kapaciteti oz. prepustnosti zagotavljajo višji nivo prometne varnosti v primerjavi z drugimi tipi nivojskih križišč. Eden od pomembnejših korakov pri načrtovanju krožnega križišča je izbira ustrezne velikosti krožnega križišča, oblikovanje uvoznih in izvoznih radijev ter kotov krakov in sredinskih ločilnih otokov, ki voznika "vodijo" in mu tudi "nakazujejo" izbrano smer/način vožnje skozi krožno križišče. V kolikor je krožno križišče nepravilno oblikovano (npr. premajhna defleksija), lahko prihaja do "vožnje naravnost" pri višjih hitrostih, kot je zaželeno. Posledično lahko pride do poslabšanja prometne varnosti (večja verjetnost nastanka konfliktov) ter tudi do zmanjšanja kapacitete (večje, kot so hitrosti na enem uvozu, večje so povprečne zamude vozil na naslednjih uvozih). V magistrski nalogi smo na primerih enopasovnih krožnih križišč, na državnem cestnem omrežju v Sloveniji, preverili prevozne hitrosti za različne oblike enopasovnih krožnih križišč, z različnimi geometrijskimi elementi. V krožnih križiščih smo z namenom pridobiti čim bolj natančne rezultate meritve hitrosti opravljali v petih prerezih (pred, na uvozu, v srednjem delu, na izvozu in za krožnim križiščem). Z rezultati meritev smo poskušali potrditi zastavljeno hipotezo, da velikosti in sosledje geometrijskih elementov enopasovnega krožnega križišča vplivajo na prevozne hitrosti. Dobljeni rezultati so pokazali, da imata na prevozno hitrost največji vpliv vpadni kot in kot defleksije, medtem ko ostali geometrijski elementi nimajo bistvenega vpliva. Eden izmed glavnih prispevkov magistrske naloge je napotek projektantu, da na podlagi kota defleksije in vpadnega kota, ki imata največji vpliv, preveri pričakovano hitrost v krožnem križišču.
Ključne besede
cestni promet;krožna križišča;prevozna hitrost;geometrijski elementi;kot defleksije;uvozni kot;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2014 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UM FGPA - Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo |
Založnik: |
[S. Turnšek] |
UDK: |
625.712.44:625.739(043.2) |
COBISS: |
18156566
|
Št. ogledov: |
1148 |
Št. prenosov: |
173 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
THE EFFECT OF GEOMETRICAL ELEMENTS ON TRHOUSPEED IN ONELANE ROUNDABOUTS |
Sekundarni povzetek: |
roundabouts, geometric elements, through speed, angel deflexion, entry angel |
Sekundarne ključne besede: |
roundabouts;geometric elements;through speed;angel deflexion;entry angel; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Fak. za gradbeništvo, Prometnice in tehnologija prometa |
Strani: |
XV, 196 str. |
ID: |
8729467 |