Magisterarbeit
Sabina Kramer (Author), Brigita Kacjan (Mentor)

Abstract

Das zentrale Thema dieser Magisterarbeit sind die landeskundlichen Themen der deutschsprachigen Länder, die in zwei Lehrwerke integriert sind: AusBlick 1, AusBlick 2, die für Schüler, die Deutsch als erste Fremdsprache an Gymnasien lernen, geeignet sind und Delfin 1 und Delfin 2, die den Schülern an Gymnasien, die Deutsch als zweite Fremdsprache lernen, geeignet sind. Im teoretischen Teil wird das Phänomen Landeskunde in den Vordergrund gestellt. Unter anderem werden die Themen, die lehrplanmäßig als landeskundlichen Themen beschrieben werden können, aufgezählt. Der empirische Teil basiert auf einer Analyse der beiden Lehrwerke. Es wird ein Vergleich der landeskundlichen Themen vorgenommen, ebenso wird ihre Häufigkeit im Vergleich zu Grammatik und Wortschatz eruiert. Letztendlich werden auch einige Vorschläge gemacht, wie die landeskundlichen Themen beispielweise im Deutschunterricht präsentiert werden können.

Keywords

Landeskunde;Deutschunterricht;deutschprachige Länder;Kultur;Magisterarbeiten;

Data

Year of publishing:
Typology: 2.09 - Master's Thesis
Organization: UM FF - Faculty of Arts
Publisher: [S. Kramer]
UDC: 811.112.2ʼ24:908(043.2)
COBISS: 24819208 Link will open in a new window
Views: 483
Downloads: 36
Average score: 0 (0 votes)
Metadata: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Other data

Secondary language: Slovenian
Secondary title: Vključevanje deželnoznanstvenih tem v pouk nemščine kot tujega jezika v gimnazijskih programih na primeru dveh učbeniških kompletov
Secondary abstract: V ospredju magistrskega dela so znanstvene teme o deželi nemško govorečih držav, ki so vključene v dva učbeniška kompleta: AusBlick 1 in AusBlick 2, namenjena učenju nemščine v gimnaziji kot prvega tujega jezika in Delfin 1 ter Delfin 2, namenjena učenju nemščine v gimnaziji kot drugega tujega jezika. V teoretičnem delu magistrskega dela je z definicijami predstavljen obširni fenomen "Landeskunde". Predstavljeni so cilji in naloge deželoznanstva pri pouku tujega jezika. Izpostavljene so tudi nekatere težave deželoznanstva. Omenjene so teme, ki jih pri pouku tujega jezika nemščine opredeljuje učni načrt. V empiričnem delu sledi natančna analiza učbeniških kompletov; primerjava tem v učbenikih, določanje obsega glede na slovnico in besedišče ter določanje obsega znanstvenih del na temo o deželi med samimi učbeniki in učbeniškimi kompleti. Na koncu je predstavljenih nekaj idej za predstavitev znanstvenih tem o deželi pri pouku nemščine.
Secondary keywords: domače naloge;domoznanstvo;deželoznanstvo;kultura;magistrska dela;pouk nemščine;
Type (COBISS): Master's thesis/paper
Thesis comment: Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za germanistiko
Pages: 78 str.
ID: 9062762