Abstract
Poetika Ljubke Šorli se pretežno zgleduje po oblikovnih vzorcih slovenskega pesniškega prvaka Franceta Prešerna, njen pesniški jezik pa izhaja iz preproste in melodične pesniške besede rojaka Simona Gregorčiča. Sonetni venec, ki ga je posvetila svojemu
možu Lojzetu Bratužu, ne more skriti podobnosti s Prešernovo umetnino, posvečeno Juliji Primic. Ta podobnost ne vključuje samo zunanjih, formalnih sestavin, temveč obe pesnitvi povezujejo tri vodilne teme: ljubezen, narod in poezija, ki ima v Prešernovi
pesnitvi isto vlogo kot pri Ljubki Šorli religija. V obeh primerih gre za idealiteto, ki omogoča izhod iz bivanjske stiske lirskega subjekta. Če je pri Prešernu njegovo
narodnoozaveščevalno poslanstvo poudarjeno, je pri Šorlijevi prikrito; Prešeren je ubesedil pesem upanja, Ljubka Šorli pesem večnega in žalostnega spomina. Ne glede na pomembno razliko v slogovnem prijemu je v obeh pesnitvah temeljni odnos med lirskim
subjektom in idealiteto izrazito disharmoničen.
Keywords
literarni kanon;klasičen pesniški izraz;sonetni venec;ljubezenska poezija;domoljubje;religiozna tematika;disharmonija;Šorli;Ljubka;1910-1993;Prešeren;France;1800-1849;Bratuž;Lojze;1902-1937;
Data
Language: |
Slovenian |
Year of publishing: |
2010 |
Typology: |
1.16 - Independent Scientific Component Part or a Chapter in a Monograph |
Organization: |
UNG - University of Nova Gorica |
UDC: |
821.163.6.09 |
COBISS: |
4439291
|
Parent publication: |
Ljubka Šorli (1910-1993)
|
Views: |
4168 |
Downloads: |
0 |
Average score: |
0 (0 votes) |
Metadata: |
|
Other data
Secondary language: |
Italian |
URN: |
URN:SI:UNG |
Type (COBISS): |
Not categorized |
Pages: |
Str. 34-52 |
ID: |
9156560 |