magistrska naloga
Abstract
Osrednja tema magistrskega dela je analiza možnosti za podelitev koncesije brez razpisa za izvajanje gospodarskih javnih služb ravnanja z odpadki, ki se izvajata v regijskih centrih za ravnanje z odpadki. Navedeno zlasti zaradi predhodnih dogovorov med občinami in izvajalci gospodarskih javnih služb, ki so že v naprej določili konkretnega izvajalca gospodarskih javnih služb.
V ZGJS obstaja osnova za neposredno podelitev koncesije, vendar pa je bila zlasti zaradi odsotnosti pogojev za takšno podelitev v nacionalnem pravu, potrebna analiza, ali je podelitev koncesije brez razpisa skladna s pravom EU, zlasti z Direktivo 2014/23/EU o podeljevanju koncesijskih pogodb. Direktiva poleg ostalih izjem ureja tudi dve izjemi od obvezujoče uporabe njenih določb, ki sta pomembni v zadevni problematiki in sicer izjemo »in-house« razmerij in izjemo horizontalnega sodelovanja. Za obe izjemi direktiva določa pogoje, ki morajo biti v konkretnem razmerju kumulativno izpolnjeni, da neko razmerje izpolnjuje pogoje za njuno uporabo. V dispoziciji postavljena hipoteza je predvidela, da je neposredna koncesija dopustna oblika izvajanja gospodarskih javnih služb ravnanja z odpadki v regijskem centru, tako na osnovi izpolnjevanja pogojev po doktrini »in house« razmerij, kakor tudi na osnovi izpolnjevanja pogojev horizontalnega sodelovanja. Ta hipoteza ni bila v celoti potrjena, saj se je ugotovilo, da vsi pogoji, ki morajo biti izpolnjeni za uporabo izjeme »in-house« v konkretnem razmerju niso bili izpolnjeni. Drugi del hipoteze, ki se je nanašal na možnost uporabe izjeme horizontalnega sodelovanja, pa se je zaradi vseh izpolnjenih pogojev v konkretnem razmerju, izkazal kot potrjen.
Pri obravnavi posameznih vprašanj se je ugotovilo, da ZVO-1 ni dovolj natančno določil obveznih občinskih gospodarskih javnih služb zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov in obdelave določenih vrst komunalnih odpadkov, saj ni določil vrste komunalnih odpadkov, na kateri se ti gospodarski javni službi nanašata. Analiza ureditve javnega podjetja, kot oblike izvajanja gospodarskih javnih služb po ZGJS, je pokazala, da le-ta ni ustrezna. V zvezi z analizo možnih podlag za uporabo gospodarske javne infrastrukture se je izkazalo, da sta smiselni obliki poslovni najem in prenos gospodarske javne infrastrukture v last izvajalcu. Na področju državne gospodarske javne službe sežiganja odpadkov se je ugotovilo, da je država podelila koncesijo brez razpisa, čeprav niso bili podani pogoji za neposredno podelitev. Problematika mariborskega regijskega centra za ravnanje z odpadki je nazorno pokazala, da država ni ustrezno uredila več nivojskega ravnanja z odpadki, zlasti ne drugega nivoja, kamor sodita gospodarski javni službi, ki se izvajata v regijskih centrih za ravnanje z odpadki.
Keywords
gospodarske javne službe;magistrske naloge;
Data
Language: |
Slovenian |
Year of publishing: |
2016 |
Typology: |
2.09 - Master's Thesis |
Organization: |
UM PF - Faculty of Law |
Publisher: |
[M. A. Tolič-Kukovec] |
UDC: |
351(043.3) |
COBISS: |
5246507
|
Views: |
1408 |
Downloads: |
231 |
Average score: |
0 (0 votes) |
Metadata: |
|
Other data
Secondary language: |
English |
Secondary title: |
Legal problems of public services in the field of waste management in regional centers |
Secondary abstract: |
In this master thesis the authoress analyses options for awarding concessions for public services without putting them out to tender. Authoress deals it especially for waste disposal management including specific circumstances in Slovenia, pre-arrangements between local authorities and existing operators of public services for waste disposal management.
In Slovenian law is option and legal base for awarding concession contracts without duty to tender and below this, authoress researches whether is consistent with EU law, especially with Directive 2014/23/EU on the award of concession contracts. Directive 2014/23/EU on the award of concession contracts contains (beside others) two (in especial circumstances relevant) exemptions, which are excluded from the obligation to procure: “in-house” exemption and horizontal cooperation exemption. Both exemptions allow the direct award of a contract for the provision of services when all conditions are fulfilled.
The disposition of the thesis suggested the award of concession without putting it to tender is possible on the basis of both exemptions to the EU public procurement regime. Research shows that “in-house” exemption in concrete relationship does not fulfill all the conditions for the application of this exemption. On the other hand, research in the same concrete relationship shows, that only option to avoid EU public procurement law is when all conditions for horizontal cooperation exemption are (cumulative) fulfilled.
Authoress analyses also three specific legal problems in Slovenian law and she has found out, that all three problems were not properly solved by state level. First is legal indeterminacy of public services about waste management, second is regulation of public enterprise, a form to perform public services about waste management and the third is about the award of concession for state public service, which was not complied with the criteria for exemptions. She analyses also the problem about Waste disposal centre in Maribor, which was planned, but it wasn’t realised because of political oppositions and resistance of the residents from the wider area of the city of Maribor. She deals also with legal basis for use of public infrastructure of Waste disposal centre in Celje. She found out that the most appropriate options are to give rent to public service operator or to give infrastructure in ownership to public service operator. |
Secondary keywords: |
public services;master thesis; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Type (COBISS): |
Master's thesis |
Thesis comment: |
Univ. v Mariboru, Pravna fak. |
Pages: |
VII, 148 str. |
ID: |
9162042 |