diplomsko delo
Tjaša Teržan (Author), Friderik Klampfer (Mentor)

Abstract

Podjetništvo močno vpliva na življenje v sodobni družbi. Ustvarja potrebe, jih uresničuje, potencira in s svojim načinom podjetniškega delovanja daje zgled, ki vpliva na družbene vrednote. Klasično podjetništvo z mnogimi sporočili spodbuja miselnost, da se je pomembno ukvarjati predvsem s seboj in svojo koristjo. Ko pa na dan pridejo negativne posledice njegovih poslovnih odločitev, ki se kažejo v obliki propadlih lokalnih skupnosti, obsežnih družbenih problemih in v obliki okoljevarstvenih katastrof, se v strahu pred izgubo podpore potrošnikov in izgubo dobička, opravičuje z družbeno odgovornimi akcijami. V orisanih razmerah se na podlagi razočaranja družbe in njene odločnosti, da je potrebno nekaj korenito spremeniti, pojavlja zamisel socialnega podjetništva. Socialno podjetništvo s svojimi etičnimi načeli in cilji, ki v ospredje postavljajo pozitivno družbeno spremembo in delovanje v dobro ljudi, prinaša upanje za postopno in vztrajno preoblikovanje družbenih vrednot. V diplomskem delu nas je zanimalo, katere so osnovne razlike med klasičnim in socialnim podjetništvom, ali je socialno podjetništvo res družbeno koristno podjetništvo, ki deluje primarno v skladu z etičnimi načeli, in ali socialno podjetništvo v primerjavi s klasičnim podjetništvom uspešneje rešuje najpogostejše etične dileme v podjetniškem svetu.

Keywords

diplomska dela;podjetništvo;klasično podjetništvo;socialno podjetništvo;družbena odgovornost;etika;poslovna etika;etične dileme;moralni cilji;

Data

Language: Slovenian
Year of publishing:
Typology: 2.11 - Undergraduate Thesis
Organization: UM FF - Faculty of Arts
Publisher: [T. Teržan]
UDC: 17:334.72(043.2)
COBISS: 22633224 Link will open in a new window
Views: 1533
Downloads: 85
Average score: 0 (0 votes)
Metadata: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Other data

Secondary language: English
Secondary title: Ethical dimensions of social entrepreneurship
Secondary abstract: Podjetništvo močno vpliva na življenje v sodobni družbi. Ustvarja potrebe, jih uresničuje, potencira in s svojim načinom podjetniškega delovanja daje zgled, ki vpliva na družbene vrednote. Klasično podjetništvo z mnogimi sporočili spodbuja miselnost, da se je pomembno ukvarjati predvsem s seboj in svojo koristjo. Ko pa na dan pridejo negativne posledice njegovih poslovnih odločitev, ki se kažejo v obliki propadlih lokalnih skupnosti, obsežnih družbenih problemih in v obliki okoljevarstvenih katastrof, se v strahu pred izgubo podpore potrošnikov in izgubo dobička, opravičuje z družbeno odgovornimi akcijami. V orisanih razmerah se na podlagi razočaranja družbe in njene odločnosti, da je potrebno nekaj korenito spremeniti, pojavlja zamisel socialnega podjetništva. Socialno podjetništvo s svojimi etičnimi načeli in cilji, ki v ospredje postavljajo pozitivno družbeno spremembo in delovanje v dobro ljudi, prinaša upanje za postopno in vztrajno preoblikovanje družbenih vrednot. V diplomskem delu nas je zanimalo, katere so osnovne razlike med klasičnim in socialnim podjetništvom, ali je socialno podjetništvo res družbeno koristno podjetništvo, ki deluje primarno v skladu z etičnimi načeli, in ali socialno podjetništvo v primerjavi s klasičnim podjetništvom uspešneje rešuje najpogostejše etične dileme v podjetniškem svetu.
Secondary keywords: theses;entrepreneurship;classical entrepreneurship;social entrepreneurship;social responsibility;ethics;business ethics;ethical dilemmas;moral objectives;
URN: URN:SI:UM:
Type (COBISS): Undergraduate thesis
Thesis comment: Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za filozofijo
Pages: 69 f.
ID: 9170871
Recommended works:
, diplomsko delo
, delo diplomskega projekta
, zaključno delo