diplomsko delo
Povzetek
Podjetništvo močno vpliva na življenje v sodobni družbi. Ustvarja potrebe, jih uresničuje, potencira in s svojim načinom podjetniškega delovanja daje zgled, ki vpliva na družbene vrednote. Klasično podjetništvo z mnogimi sporočili spodbuja miselnost, da se je pomembno ukvarjati predvsem s seboj in svojo koristjo. Ko pa na dan pridejo negativne posledice njegovih poslovnih odločitev, ki se kažejo v obliki propadlih lokalnih skupnosti, obsežnih družbenih problemih in v obliki okoljevarstvenih katastrof, se v strahu pred izgubo podpore potrošnikov in izgubo dobička, opravičuje z družbeno odgovornimi akcijami. V orisanih razmerah se na podlagi razočaranja družbe in njene odločnosti, da je potrebno nekaj korenito spremeniti, pojavlja zamisel socialnega podjetništva. Socialno podjetništvo s svojimi etičnimi načeli in cilji, ki v ospredje postavljajo pozitivno družbeno spremembo in delovanje v dobro ljudi, prinaša upanje za postopno in vztrajno preoblikovanje družbenih vrednot. V diplomskem delu nas je zanimalo, katere so osnovne razlike med klasičnim in socialnim podjetništvom, ali je socialno podjetništvo res družbeno koristno podjetništvo, ki deluje primarno v skladu z etičnimi načeli, in ali socialno podjetništvo v primerjavi s klasičnim podjetništvom uspešneje rešuje najpogostejše etične dileme v podjetniškem svetu.
Ključne besede
diplomska dela;podjetništvo;klasično podjetništvo;socialno podjetništvo;družbena odgovornost;etika;poslovna etika;etične dileme;moralni cilji;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2016 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM FF - Filozofska fakulteta |
Založnik: |
[T. Teržan] |
UDK: |
17:334.72(043.2) |
COBISS: |
22633224
|
Št. ogledov: |
1533 |
Št. prenosov: |
85 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Ethical dimensions of social entrepreneurship |
Sekundarni povzetek: |
Podjetništvo močno vpliva na življenje v sodobni družbi. Ustvarja potrebe, jih uresničuje, potencira in s svojim načinom podjetniškega delovanja daje zgled, ki vpliva na družbene vrednote. Klasično podjetništvo z mnogimi sporočili spodbuja miselnost, da se je pomembno ukvarjati predvsem s seboj in svojo koristjo. Ko pa na dan pridejo negativne posledice njegovih poslovnih odločitev, ki se kažejo v obliki propadlih lokalnih skupnosti, obsežnih družbenih problemih in v obliki okoljevarstvenih katastrof, se v strahu pred izgubo podpore potrošnikov in izgubo dobička, opravičuje z družbeno odgovornimi akcijami. V orisanih razmerah se na podlagi razočaranja družbe in njene odločnosti, da je potrebno nekaj korenito spremeniti, pojavlja zamisel socialnega podjetništva. Socialno podjetništvo s svojimi etičnimi načeli in cilji, ki v ospredje postavljajo pozitivno družbeno spremembo in delovanje v dobro ljudi, prinaša upanje za postopno in vztrajno preoblikovanje družbenih vrednot. V diplomskem delu nas je zanimalo, katere so osnovne razlike med klasičnim in socialnim podjetništvom, ali je socialno podjetništvo res družbeno koristno podjetništvo, ki deluje primarno v skladu z etičnimi načeli, in ali socialno podjetništvo v primerjavi s klasičnim podjetništvom uspešneje rešuje najpogostejše etične dileme v podjetniškem svetu. |
Sekundarne ključne besede: |
theses;entrepreneurship;classical entrepreneurship;social entrepreneurship;social responsibility;ethics;business ethics;ethical dilemmas;moral objectives; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za filozofijo |
Strani: |
69 f. |
ID: |
9170871 |