diplomsko delo
Doris Vogrinčič (Author), Alenka Polak (Mentor), Tjaša Filipčič (Co-mentor)

Abstract

V diplomskem delu bomo obravnavali doživljanje šolske anksioznosti pri učencih s specifičnimi učnimi težavami pri predmetu šport. Glavni cilj raziskave v okviru diplomskega dela je bil raziskati, ali učenci s specifičnimi učnimi težavami, ki obiskujejo 6., 7., 8. in 9. razred osnovne šole doživljajo anksioznost pri predmetu šport in kako pogosto se jim to dogaja. Razen osrednjega vprašanja, ki se nanaša na doživljanje šolske anksioznosti pri predmetu šport, nas je zanimalo tudi, kakšne so razlike med učenci s specifičnimi učnimi težavami glede na razred oz. starost, ali se učenci s specifičnimi učnimi težavami v doživljanju šolske anksioznosti razlikujejo od učencev brez specifičnih učnih težav. Raziskali smo tudi, ali je učence s specifičnimi učnimi težavami strah določenih gibalnih dejavnosti pri predmetu šport in katerih. Pomembno pa se nam je zdelo še raziskati, kateri dejavniki povzročajo šolsko anksioznost pri predmetu šport. Raziskava je bila empirična in zastavljena kot študija prereza, ki je temeljila na deskriptivni metodi. Za namene raziskave smo oblikovali anketni vprašalnik z 21 trditvami. Učenci so odgovarjali na štiri-stopenjski lestvici. Lestvica je bila namenjena označevanju, kako pogosto se srečujejo s posameznimi trditvami, pri čemer je »1« pomenilo najnižjo pogostost (nikoli) in »4« največjo pogostost navedene trditve (vedno). V raziskavo smo vključili 18 učencev in 6 učenk s specifičnimi učnimi težavami in brez specifičnih učnih težav 6., 7., 8. in 9. razreda osnovne šole. Podatke smo analizirali s programskim orodjem SPSS za obdelavo podatkov, pri čemer smo razlike med skupinama učencev s specifičnimi učnimi težavami in učencev brez specifičnih učnih težav ugotavljali s t-preizkusom za neodvisne vzorce. Računali smo še frekvence odgovorov, odstotne deleže odgovorov, aritmetične sredine in standardne odklone idr. Prišli smo do ugotovitve, da nobena od anketiranih skupin, torej ne učenci s specifičnimi učnimi težavami niti učenci brez specifičnih učnih težav, ne doživljajo šolske anksioznosti pri predmetu šport. Učenci in učenke imajo predmet šport radi. Ni jih strah aktivnosti v bazenu, plezanja ali iger z žogo. Tudi izbrani dejavniki: preverjanje in ocenjevanje znanja, siljenje učitelja/-ice v izvajanje vaj, jeza učitelja/-ice , če učenec vaj ne izvede pravilno, posmeh učitelja/-ice in sošolcev in strah pred poškodbami ne prispevajo k doživljanje šolske anksioznosti pri predmetu šport. Prav tako nismo dokazali razlik v doživljanju strahu pri predmetu športu med mlajšimi in starejšimi učenci s specifičnimi učnimi težavami.

Keywords

učenci s specifičnimi učnimi težavami;učni predmet šport;strah pri športu;učne težave;

Data

Language: Slovenian
Year of publishing:
Typology: 2.11 - Undergraduate Thesis
Organization: UL PEF - Faculty of Education
Publisher: [D. Vogrinčič]
UDC: 159.942(043.2)
COBISS: 11180873 Link will open in a new window
Views: 714
Downloads: 147
Average score: 0 (0 votes)
Metadata: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Other data

Secondary language: English
Secondary title: School anxiety of students' with specific learning disabilities at Physical Education
Secondary abstract: In this diploma paper we tried to introduce the experiencing of school anxiety by students with specific learning disabilities at subject Physical Education. The aim of our research was to find out whether students with specific learning disabilities, which are in Year 6, 7, 8 and 9, experience any school anxiety and how often. Besides that, we were interested if there are any differences according to the age of the students and if there are any differences between the students with specific learning disabilities and the students that have no specific learning disabilities. We wanted to find out if students with specific learning disabilities are afraid of certain exercises and which are they. The research was empirical and was based on a descriptive method. The questionnaire consisted of 21 statements. Students ranged their experiences from 1-4. The chart ranks the occurrence of statements from least common »1« (never) to most common »4« (always). We included 18 boys and 6 girls with specific learning disabilities and 6 girls with no specific learning disabilities, which are in Year 6, 7, 8 or 9. We analyzed the data with SPSS program tool. We compared the differences with a t-test for independent samples. We calculated the frequency of the answers, percentage of distribution of the answers, arithmetic mean and the standard deviation. We came to the conclusion that none of the questioned groups experiences school anxiety at subject Physical Education. They like Physical Education. They are not afraid of activities in the swimming pool, of climbing and of ball games. They do not experience school anxiety if they are graded, if they are forced to do a certain exercise, if the teacher is angry, for not doing the exercise correct and if there is any possibility of being laughed at or being injured. We did not find any differences according to the age of the students with specific learning disabilities.
Secondary keywords: anxiety;fear;sport;anksioznost;strah;šport;
File type: application/pdf
Type (COBISS): Undergraduate thesis
Thesis comment: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Specialna in rehabilitacijska pedagogika
Pages: 61 str., 2 str. pril.
ID: 9171538