magistrsko delo
Andreja Strupi Pavlin (Author), Peter Lipar (Mentor), Marijan Žura (Thesis defence commission member), Tomaž Maher (Thesis defence commission member)

Abstract

Gradnja novih križišč v obliki krožnih križišč je v Sloveniji postala močno aktualna pred dobrimi 20 leti. Trend se do danes še ni ustavil, so se pa poleg klasičnih krožnih križišč pojavile tudi nove oblike. V zadnjem obdobju so predvsem »v modi« krožna križišča manjših dimenzij, ki se jih poskuša umestiti v gabarite obstoječega klasičnega križišča z minimalnimi ali nič gradbenimi posegi. V magistrskem delu so preko vzorca osmih križišč analizirane preureditve klasičnih križišč v krožna križišča. Analiza zajema dimenzije osnovnih geometrijskih elementov, ki jih zakonodaja priporoča za enopasovno krožno križišče z zunanjim premerom najmanj 27 m, in preverja, če priporočila veljajo tudi za manjša oziroma mini krožna križišča. Skozi analizo izbranih geometrijskih elementov se je potrdila zastavljena hipoteza. V zaključku se podajajo nekateri predlogi pri dopolnitvi zakonodaje in usmeritve pri načrtovanju preureditev.

Keywords

gradbeništvo;magistrska dela;krožno križišče;geometrijski elementi;proizvodnjsredinski otok;ločilni otok;

Data

Language: Slovenian
Year of publishing:
Typology: 2.09 - Master's Thesis
Organization: UL FGG - Faculty of Civil and Geodetic Engineering
Publisher: [A. Strupi Pavlin]
UDC: 625.739:656.053.3(497.4)(043)
COBISS: 7850337 Link will open in a new window
Views: 2071
Downloads: 517
Average score: 0 (0 votes)
Metadata: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Other data

Secondary language: English
Secondary title: Conversion of unsignalized intersections into roundabouts
Secondary abstract: Construction of a new junction as a roundabout is very popular in Slovenia over the last 20 years. Latest trends integrate conversion of unsignalized intersections into roundabouts. Since the space for conversion of the intersection is usually limited, especially in urban areas, the solutions have to be found with either minimal or no construction activity. Modification possibilities were investigated with the analysis of a sample of eight intersections. In my thesis, I verified that the basic geometric elements, recommended by legislation for single lane roundabouts with diameter at least 27 m, could also be applied to smaller and mini roundabouts. Analysis of the basic geometric elements has confirmed my hypothesis. In the conclusion some new directions in the design conversion are proposed.
Secondary keywords: civil engineering;master of science thesis;roundabout;geometric elements;the center and the splitter island;
File type: application/pdf
Type (COBISS): Master's thesis
Thesis comment: Univ. v Ljubljani, Fak. za gradbeništvo in geodezijo
Pages: XXII, 136 str., 8 pril.
ID: 9235970
Recommended works:
, diplomsko delo visokošolskega študijskega programa
, diplomsko delo visokošolskega strokovnega programa