diplomsko delo
Ajda Berložnik (Avtor), Katja Košir (Mentor)

Povzetek

Namen diplomskega dela Odzivi učitelja na moteče vedenje učencev v razredu je ugotoviti, katera neprimerna vedenja so za učitelje moteča in kako se nanj čustveno odzivajo. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so opisana pogosta neprimerna vedenja in vzroki za njihovo naraščanje. Opisano je tudi agresivno vedenje, kot najznačilnejše neprimerno vedenje. Preučila sem, na kakšne načine lahko preprečimo nasilje v šolah in kakšne metode obstajajo za odpravljanje neprimernega vedenja. Predstavljeno je, kaj so čustva in katera čustva doživljajo učitelji med soočanjem z motečim vedenjem, na kakšne načine jih izkazujejo in kako njihovo delo vpliva na čustveno izčrpanost. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati, ki sem jih dobila na podlagi anketnih vprašalnikov. Želela sem ugotoviti, katera vedenja so za učitelje razrednega pouka najbolj moteča, kako pogosto se z njimi srečujejo in kako se s takšnim vedenjem spoprijemajo. Obenem pa me je zanimalo tudi, kako se učitelji čustveno odzivajo na moteče vedenje, kako intenzivna so čustva učiteljev in kakšna je stopnja površinskih ter globinskih strategij čustvenega dela pri učiteljih. Rezultati so pokazali, da je agresivno vedenje za učitelje najbolj moteče, vendar pa ni najbolj pogosto. Učitelji se z motečimi učenci najpogosteje pogovorijo in postavijo meje v prihodnje. Manj jih je, ki moteče učence ignorirajo in izolirajo. Pri soočanju z motečim vedenjem je najintenzivnejše čustvo jeza, najmanj intenzivno pa učitelji občutijo strah. Za učiteljev poklic je značilno izkazovanje različnih čustev. Raziskava je še pokazala, da učitelji pri svojem delu pogosteje uporabljajo globinske strategije čustvenega dela kot površinske.

Ključne besede

razredni pouk;neprimerno vedenje;disciplina;agresivnost;učenci;učitelji;čustva;strategija;čustveno delo;diplomska dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Izvor: Maribor
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [A. Berložnik]
UDK: 37(043.2)
COBISS: 19881736 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 3815
Št. prenosov: 728
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: HOW TEACHERS REACT TO INAPPROPRIATE BEHAVIOUR OF STUDENTS IN A CLASSROOM
Sekundarni povzetek: The purpose of this degree paper, entitled How Teachers React to Inappropriate Behaviour of Students in a Classroom, is to determine which types of inappropriate behaviour are disturbing for teachers and how they emotionally react to such behaviour. This degree paper consists of a theoretical and an empirical part. In the theoretical part, common types of inappropriate behaviour and the causes for the increase of these types are described. Aggressive behaviour is also described in this part, as it is the most typical kind of inappropriate behaviour. I also mentioned how violence in schools can be prevented and which methods for eliminating inappropriate behaviour exist. Emotions are also described, as well as which emotions teachers feel when dealing with inappropriate behaviour, in which ways teachers show these emotions and how their work affects their emotional exhaustion. In the empirical part, results are presented which I acquired on the basis of a questionnaire. I wanted to find out which types of behaviour are the most disturbing for primary school teachers (first to fifth grade), how often they encounter and how they deal with such behaviour. I also wanted to find out how teachers react emotionally to disturbing behaviour, how intense their feelings are and what is the level of superficial and in-depth strategies of emotional work with teachers. Results have shown that aggressive behaviour is the most disturbing type of behaviour for teachers, but it is not the most common one. In most cases, teachers talk to pupils, who are behaving disturbingly, and set boundaries for the future. There are also a few teachers who choose to ignore and isolate the disturbing behaviour. When dealing with inappropriate behaviour, anger is the most intense feeling, and fear the least intense feeling. Showing different emotions is typical for the teaching profession, and research has also shown that teachers more frequently use in-depth strategies of emotional work when teaching, than superficial ones.
Sekundarne ključne besede: inappropriate behaviour;discipline;aggressive behaviour;pupils;teachers;emotions;strategies of emotional work;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za razredni pouk
Strani: 78 f.
Ključne besede (UDK): social sciences;družbene vede;education;vzgoja in izobraževanje;šolstvo;pouk;
ID: 1027462
Priporočena dela:
, magistrsko delo
, diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija