magistrsko delo
Maša Mlakar (Avtor), Simona Šarotar Žižek (Mentor), Vesna Čančer (Komentor)

Povzetek

Z razmahom informacijsko-komunikacijske tehnologije so se za organizacije odprla nova obzorja. Predvsem družbena omrežja so tista, ki so prinesla nove dimenzije in nove načine poslovanja, komuniciranja ter tudi zaposlovanja. Družbena omrežja niso zgolj spletne strani, aplikacije in platforme, ampak so živa omrežja, ki v virtualnem svetu ustvarjajo nove skupnosti in gradijo socialne odnose med ljudmi. So interaktivna, enostavna za uporabo, dostopna, vir informacij, medij za komunikaciranje, povezovanje in ohranjanje stikov, vse bolj pa služijo tudi za marketing in promocijo. Ena od dimenzij družbenih omrežij, ki vse bolj stopa v ospredje, pa je njihova vloga pri zaposlovanju. Delodajalci imajo možnost, da s pomočjo družbenih omrežij objavijo oglase za prosta delovna mesta, da iščejo morebitne ustrezne kandidate za zaposlitev ali pa preko družbenih omrežij morebitne kandidate tudi preverjajo. Na drugi strani pa družbena omrežja z vidika iskalcev zaposlitve nudijo možnost ustvarjanja lastne blagovne znamke in s tem priložnost za samopromocijo ter za iskanje in kreiranje novih poslovnih priložnosti. V magistrski nalogi smo raziskovali povezavo med kadrovanjem in družbenimi omrežji. Osredotočili smo se na družbeni omrežji Facebook in LinkedIn ter raziskali, ali podjetja v Sloveniji prepoznavajo omenjeni družbeni omrežji kot nov kanal za pridobivanje kadrov. Uporabili metodo spraševanja, kot merski insturment pa anketni vprašalnik. Statistično obdelani vzorec je predstavljajo 110 izpolnjenih anket, ki so jih izpolnjevali managerji iz podjetij v Sloveniji. Ugotovili smo, da manj kot 70 odstotkov podjetij v Sloveniji prepoznava družbeni omrežji Facebook in LinkedIn kot novo orodje za kadrovanje. Nadalje smo ugotovili, da je za managerje iz podjetij v Sloveniji pridobivanje kadrov s pomočjo Zavoda RS za zaposlovanje enako ustrezno kot pridobivanje kadrov s pomočjo družbenega omrežja Facebook in LinkedIn. Ugotovili smo tudi, da managerji iz primarnega in sekundarnega sektorja enako ustrezno ocenjujejo pridobivanje kadrov s pomočjo družbenih omrežij Facebook in LinkedIn kot managerji iz terciarnega in kvartarnega sektorja.

Ključne besede

človeški viri;management človeških virov;kadrovanje;družbena omrežja;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Založnik: [M. Mlakar]
UDK: 331.108:004.738.5(043.2)
COBISS: 12971804 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1548
Št. prenosov: 253
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Social networks as a staffing tool
Sekundarni povzetek: With the expansion of information communication technologies organizations have been introduced to a whole new world. Social media are the ones that brought new dimensions and ways of doing business, communicating and employment. Social media are not just websites, applications and platforms, but are living networks that are creating new communities in the virtual world and building relations between people. They are interactive, simple to use, accessible, a source of information, a medium for communication, networking and keeping in touch with others, and they are also a tool for marketing and promoting. One of the dimensions which is coming to the forefront is their role in the employment sector. Employers now have the option to publish available jobs on social media, to search for suitable candidates and do background checks on potential candidates. On the other hand, from the perspective of job seekers, social media offer options for creating your own brand, self-promotion and for searching and creating new business opportunities. In the master’s thesis we researched the connections between staffing and social media. We focused on two social networks Facebook and LinkedIn and explored if companies in Slovenia recognize these two social networks as new ways of staffing. We used the survey method with the help of a questionnaire. Managers of companies in Slovenia filled out a hundred and ten questionnaires, and these represented the foundation for our statistics. We came to the conclusion that less than 70% of companies in Slovenia recognize Facebook and LinkedIn as new tools of staffing. Furthermore, we concluded that managers treat staffing with the help of the Employment service of Slovenia with the same importance as staffing with the help of social networks Facebook and LinkedIn. We also concluded that managers from primary and secondary sectors evaluate staffing with the help of social media equally to the managers from tertiary and quaternary sectors.
Sekundarne ključne besede: human resource management;staffing;social media;Facebook;LinkedIn;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fak.
Strani: 64 str., 4 str. pril.
ID: 10844720
Priporočena dela:
, diplomsko delo univerzitetnega študija Organizacija in management informacijskih sistemov