Povzetek
Background and Purpose: This paper analyses the strategic aspects of knowledge management in organizations in Serbia, from the theoretical and empirical point of view. In its theoretical part, the paper analyzes the latest literature in the fields of knowledge management, relations between communications strategyes and knowledge management, generations of knowledge management and organizational culture.
Design/Methodology/Approach: In its empirical part, the paper deals with determining the level of knowledge management in Serbian organizations through diffrent generations of knowledge management, as well as the problem with explicit and tacit knowledge management. The hypotheses were tested using data colleted from organizatons in Serbia via questionnaire, which consisted of 50 questions to examine five key factors in knowledge management.
Results: The results showed that out of 41 indicators, only eight are rated positively. Results of t-test indicate significant distinctions within factors affecting the quality of knowledge management, as well as differences in quality of explicit and tacit knowledge management, therefore they confirmed both hypotheses.
Conclusion: The knowledge management projects in organizations in Serbia are initiated, as well as that belonging to the first generation of knowledge management can be defined.
Ključne besede
knowledge management;strategy;explicit knowledge;tacit knowledge;
Podatki
Jezik: |
Angleški jezik |
Leto izida: |
2017 |
Tipologija: |
1.01 - Izvirni znanstveni članek |
Organizacija: |
UM FOV - Fakulteta za organizacijske vede |
UDK: |
005.2 |
COBISS: |
7929619
|
ISSN: |
1318-5454 |
Matična publikacija: |
Organizacija
|
Št. ogledov: |
1005 |
Št. prenosov: |
328 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Slovenski jezik |
Sekundarni naslov: |
Strateški vidik upravljanja znanja |
Sekundarni povzetek: |
Ozadje in namen: S prispevkom želimo tako s teoretičnega kakor z empiričnega vidika predstaviti strateške vidike upravljanja znanja v organizacijah v Srbiji. V teoretičnem delu prispevka smo predstavili najnovejše dosledke s področja upravljanja znanja, relacije med strategijami komunikacije in upravljanjem znanja ter pomenom dimenzij ustvarjanja znanja in organizacijsko kulturo.
Oblikovanje/metodologija/pristop: Empirični del prispevka predstavi opredelitev nivoja upravljanja znanja v organizacijah v Srbiji skozi vidik dimenzije upravljanja znanja in problem eksplicitnega ter tihega znanja. V prispevku smo postavili dve hipotezi: H1: Organizacije v Srbiji so na prvi stopnji upravljanja znanja in H2: Organizacije v Srbiji bolje upravljajo z eksplicitnim kakor tihim znanjem. Hipotezi sta bili testirani s pomočjo raziskave in anketnega vprašalnika, ki ga je sestavljalo 50 vprašanj. S pomočjo anketnega vprašalnika smo analizirali pet ključnih dejavnikov upravljanja znanja.
Rezultati: Rezultati so pokazali, da je bilo med 41 indikatorji samo osem ocenjenih pozitivno. Rezultati t-testi kažejo statistično pomembne razlike znotraj razločkov faktorjev v kakovosti eksplicitnega in tihgega upravljanja znanja, zatorej smo potrdili obe hipotezi.
Zaključek: V organizacijah v Srbiji so projekti upravljanja znanja na začetni stopnji kar smo utemeljili skozi prispevek in raziskavo. |
Sekundarne ključne besede: |
upravljanje znanja;strategija;eksplicitno znanje;tiho znanje; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Znanstveno delo |
Strani: |
str. 163-177 |
Letnik: |
ǂVol. ǂ50 |
Zvezek: |
ǂno. ǂ2 |
Čas izdaje: |
May 2017 |
DOI: |
10.1515/orga-2017-0011 |
ID: |
10847115 |