magistrsko delo Management informacijskih sistemov, Analiza in načrtovanje informacijskih sistemov
Povzetek
V podjetjih se dnevno srečujemo z ogromnim številom podatkov in informacij, ki nastajajo v delovnih procesih. Dostop do informacij je v večini primerov znan. Kljub temu, da lahko z naprednimi tehnologijami generiramo, zbiramo in urejamo velike količine podatkov, ostaja problem upravljanja z znanjem še vedno zelo aktualen.
V nalogi obravnavamo problem upravljanja z znanjem v inovativnem podjetju, ki ima delovne procese dobro opredeljene, podatke, ki v teh procesih nastajajo pa strukturirane in shranjene v podatkovnih bazah. Soočajo pa se z izzivom zajemanja nestrukturiranih podatkov in informacij, ki bi prispevale k večji konkurenčnosti podjetja. V ta namen bomo s pomočjo literature in virov preučili področje upravljanja znanja ter obdelali osnovna teoretična izhodišča. Na osnovi analize stanja v podjetju na področju upravljanja znanja bomo podali predlog modela celovitega upravljanja z znanjem za razvojno naravnano podjetje, ki daje velik poudarek pri svojem poslovanju na inovativnost.
Glavni problem, ki ga naloga naslavlja, je enotna vstopna točka do znanja v podjetju. Izhajamo iz predpostavke, da je znanje razpršeno in iz različnih virov. Za pregled stanja na področju upravljanja znanja in virov znanja v podjetju bomo opravili intervjuje s petnajstimi lastniki različnih procesov (prodaja, proizvodnja, nabava, razvoj, finance, kadrovska,…). Cilj intervjujev bo prepoznati vire znanja iz posameznih poslovnih procesov in dostop do tega znanja.
Znanje se v podjetju nahaja tako v elektronskih kot tudi v papirnih virih. Podjetje različna področja dela in procese pokriva z različno informacijsko in komunikacijsko tehnologijo. S pomočjo prototipne rešitve in obstoječe informacijske tehnologije bomo poizkušali povezati različne vire znanja v podjetju in na ta način olajšati iskanje znanja po nepovezanih virih.
Ključne besede
informacije;znanje;upravljanje znanja;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2016 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UM FOV - Fakulteta za organizacijske vede |
Založnik: |
[S. Pavše Grabrijan] |
UDK: |
005.2 |
COBISS: |
7800339
|
Št. ogledov: |
1215 |
Št. prenosov: |
218 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Comprehensive knowledge management model |
Sekundarni povzetek: |
In companies, we daily deal with a large number of data and information produced within the work processes. In most cases, the access to this information is known. Despite the fact that we can generate, collect and process large amounts of data by means of advanced technologies, the issue of knowledge management still remains of great interest.
In the thesis, we deal with the issue of knowledge management in an innovative company where work processes are well defined and data resulting from these processes are structured and stored in databases. However, the company faces the challenge of acquiring unstructured data and information which might contribute to a higher competitiveness of the company. For this purpose, we will look into the area of knowledge management through literature and sources and submit a proposal of a comprehensive knowledge management model to implement in a development oriented company which puts a great emphasis on innovation in their operation.
The major problem the thesis addresses is a unique access point to the knowledge in the company. This is based on the assumption that knowledge is dispersed and of different sources. To make a review of the situation on the area of knowledge management and management of knowledge sources in the company, we will carry out interviews with fifteen owners of different processes (sales, production, purchasing, development, finance, human resources …). The aim of the interviews will be to identify the knowledge sources in individual business process and access to this knowledge.
In the company, the knowledge is found in electronic as well as in paper sources. The company provides different areas of work and processes with different information technology. By means of a prototype solution and existing information technology, we will try to connect different knowledge sources in the company and in this way facilitate search for knowledge from unrelated sources. |
Sekundarne ključne besede: |
information;knowledge;knowledge management;knowledge management models;information technology; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Fak. za organizacijske vede |
Strani: |
95 f. |
ID: |
9166650 |