Marijan Richter (Avtor)

Povzetek

Sredi 19. stoletja je John Ruskin, apologet poetike nedolžnega očesa, zagovarjal prelom z akademskim realizmom. Stoletje kasneje sta Gombrich in Goodman kritizirala Ruskinov romantični subjektivizem s pozicije visokega modernizma. Posledično se je okrepil "razsvetljenski" pristop v poučevanju likovne umetnosti. V zadnjem času si nekateri didaktični specialisti za namen uvajanja sodobne umetnosti v učni načrt namesto jezika likovne umetnosti prizadevajo uveljaviti izraz potopitev. Prispevek proučuje razmerje med "mitom o nedolžnem očesu" ter aktualno "potopitvijo" v okviru vzgojno-izobraževalnih ciljev in metod v sodobnem poučevanju.

Ključne besede

visuality;creating;motivation;childʼs artistic expression;

Podatki

Jezik: Angleški jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
UDK: 37.015.31:73/76
COBISS: 23462920 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 1855-4431
Matična publikacija: Revija za elementarno izobraževanje
Št. ogledov: 700
Št. prenosov: 85
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Slovenski jezik
Sekundarni naslov: Teaching visual arts - from the innocent eye to immersiveness and vice versa
Sekundarni povzetek: In the mid-19th century, John Ruskin, apologist for the poetics of the innocent eye, advocated a break with academic Realism. A century later, Gombrich and Goodman criticized Ruskin's Romantic subjectivism from the position of High Modernism. Consequently, the "Enlightenment" approach in teaching visual arts became stronger. Recently, some teaching specialists have been trying to inaugurate the term, immersiveness, in place of visual arts language for the purpose of introducing contemporary art into the syllabus. This paper examines the relation between "the innocent eye myth" and topical approach of "immersiveness" within the framework of educational objectives and methods in contemporary teaching.
Sekundarne ključne besede: likovna umetnost;likovno izražanje;ustvarjalnost;motivacija;otroške risbe;
URN: URN:NBN:SI
Vrsta dela (COBISS): Znanstveno delo
Strani: str. 251-259
Letnik: ǂLetn. ǂ10
Zvezek: ǂšt. ǂ2/3
Čas izdaje: sep. 2017
DOI: 10.18690/2463-8005.10.2-3.251-260(2017)
ID: 10879505
Priporočena dela:
, podobnost med simboli iz pradavnine in med risbami v zgodnjem otroštvu
, how do they see birds?