podobnost med simboli iz pradavnine in med risbami v zgodnjem otroštvu

Povzetek

Delo je posvečeno klasični vzporednosti med slikovnimi najdbami iz kamene dobe in zgodnjimi otroškimi risbami. Je danes to sploh mogoče? Prazgodovinski začetek slikovnih sporočil je glede na novejše raziskave verjetno starejši, kot smo mislili do zdaj. Prvi del članka se nekoliko bolj posveča tem najdbam in interpretaciji le-teh. V iskanju morebitnega teoretičnega konteksta k omenjeni vzporednosti so v članku komentirana izrazna semiotika Arna Sternsa in evolucijska prizadevanja Irenäusa Eibl-Eibesfeldtsa. Najdena je bila šele v razlagah Ikonologija jezika Susane Petrillis. Pri hkratni zavrnitvi sumljivega biologizma predstavlja članek nekakšno hermenevtiko, ki še vedno dopušča klasični paralelizem, vendar le kot afirmacijo samega začetka, postavitve in avtonomije človeške likovne govorice.

Ključne besede

Kunstunterricht;Primarstufe;Bildsprache;Ausdruckssemiologie;Kinderzeichnungen;

Podatki

Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
UDK: 373.3:73/76
COBISS: 23484680 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 1855-4431
Matična publikacija: Revija za elementarno izobraževanje
Št. ogledov: 1791
Št. prenosov: 190
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Slovenski jezik
Sekundarni naslov: Musikalische Symbole
Sekundarni povzetek: Die Arbeit ist dem klassischen Parallelismus von steinzeitlichen Bildfunden und frühen Kinderzeichnungen gewidmet. Ist ein solcher heute noch möglich? Der prähistorische Anfang von Bildsprache dürfte neuesten Forschungen zufolge länger zurückliegen als bisher angenommen. Der erste Teil der Arbeit widmet sich hierzu etwas ausführlicher den Funden und Interpretationen. Auf der Suche nach einem möglichen theoretischen Kontext für besagten Parallelismus kommentiert die Arbeit sodann die Ausdruckssemiologie Arno Sterns und die evolutionstheoretischen Anstrengungen Irenäus Eibl-Eibesfeldts. Fündig wird sie allerdings erst bei den Ausführungen Susan Petrillis zur Ikonizität von Sprache. Bei gleichzeitiger Zurückweisung verfänglicher Biologismen bietet die Arbeit so eine Hermeneutik, die jenen klassischen Parallelismus immer noch ermöglicht, jedoch nur als emphatische Affirmation von Anfang, Setzung und Autonomie menschlicher Bildsprache.
Sekundarne ključne besede: likovna umetnost;osnovna šola;likovni jezik;izrazna semiotika;otroške risbe;ne zaključna dela;Osnovnošolsko učenje in poučevanje;Likovna vzgoja in izobraževanje;Otroške risbe;
URN: URN:NBN:SI
Vrsta dela (COBISS): Članek v reviji
Strani: str. 275-287
Letnik: ǂLetn. ǂ10
Zvezek: ǂšt. ǂ2/3
Čas izdaje: sep. 2017
DOI: 10.18690/2463-8005.10.2-3.275-288
ID: 10883868
Priporočena dela:
, podobnost med simboli iz pradavnine in med risbami v zgodnjem otroštvu
, ni podatka o podnaslovu