diplomsko delo
Teja Rajter (Avtor), Milena Blažič (Mentor)

Povzetek

V teoretičnem delu diplomskega dela je predstavljena sodobna disciplina literarne vede, ki je nastala na ozadju modernih ekoloških gibanj – ekokritika. Opisane so okoliščine nastanka ekokritike ter bistveno – zakaj se je ekološka tematika sploh začela uveljavljati v leposlovni literaturi. Za razumevanje obravnavane vede je vključena terminologija, ki jo sestavlja in oblikuje, predstavljene so meddisciplinarne povezave in koncepti ter etične drže človeka do narave. Spoznanja ekokritike so aplicirana na otroško oz. mladinsko književnost. Opisano je tudi delo in življenje avtorice obravnavanih pravljic – Svetlane Makarovič, predvsem njena literarna dela mladinske književnosti z ekološkimi oziroma motivno-tematskimi prvinami narave. V prvem delu empiričnega dela diplomskega dela so po modelu literarne analize obdelane štiri izbrane pravljice z motivi narave in etičnimi nauki o odnosu do nje. V drugem delu je predstavljen projekt »Zemlja«, ki sem ga s skupino predšolskih otrok drugega starostnega obdobja izvedla v vrtcu. Vsebuje dejavnosti, ki izhajajo iz obravnavanih pravljic, povezane s celostnim zaznavanjem ter raziskovanjem narave in vplivanjem na moralno-etično držo do nje. Cilj diplomskega dela je predstaviti razmeroma mlado literarno vedo ekokritiko in razširiti ekokritiška spoznanja v jezikovno dejavnost v predšolskem obdobju, in sicer predvsem v okviru spoznavanja in doživljanja leposlovne književnosti. V kratkih sodobnih pravljicah Svetlane Makarovič želim poiskati ekološke vsebine in jih ekokritiško analizirati, predstaviti otrokom in ugotoviti, ali ekološka vsebina lahko tudi na otrokom primeren in umetniško prikrit način vpliva na ekološki odnos do narave.

Ključne besede

predšolski otrok;ekokritika;koncept narave;odnos do narave;sodobne pravljice;kratke pravljice;sodobna mladinska književnost;Makarovič;Svetlana;1939-;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [T. Rajter]
UDK: 821-163.6-93(043.2)
COBISS: 12494153 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 630
Št. prenosov: 75
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Ecocriticism in selected fairy tales of Svetlana Makarovič
Sekundarni povzetek: The theoretical part of the thesis presents a contemporary discipline of literary science, which emerged on the background of modern ecological movement – Ecocritisism. There are explanations of circumstances of the creation and most importantly – why did the ecological topic begin to apply itself in literature. In order to understand what ecocritisism is the terminology, interdisciplinary connections and ethical attitudes of man to nature, are included. Ecocritical knowledge is applied to child’s and youth literature. Also, there is description of work and life of the author of the discussed fairy tales – Svetlana Makarovič, especially her literary works of youth literature with ecological elements. The first part of the empirical part of the thesis contains literary analysis of the four of selected fairy tales with motifs of nature and ethical doctrines about attitudes towards it. The second part presents the project »Earth« which I applied in to the kindergarten with the group of pre-schoolers. It contains activities deriving from the discussed fairy tales, connected with the integrated perception and exploration of nature – trying to influence the moral-ethical attitude towards it. The aim of the thesis is to present a relatively young ecological literary science and to expand the ecocritycal knowledge into the daily activities in pre-school programmes, especially in the context of learning and experiencing literature. Finding ecological content in short contemporary fairy tales of Svetlana Makarovič, and analyse it ecocritically. Presenting it to children and finding out if ecological content in literature can also influence the ecological relationship with nature in a way that is artistic and suitable for children.
Sekundarne ključne besede: children's and youth literature;fairy tale;mladinska književnost;pravljica;
Vrsta datoteke: application/pdf
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Predšolska vzgoja
Strani: 73 str.
ID: 11185317
Priporočena dela:
, usporedna analiza Šegrta Hlapića (1913.) i Vandotova Kekca (1918.)