diplomsko delo
Povzetek
Tema diplomskega dela je numerična simulacija tokovnih razmer za dvema ali več vozečima avtonomnima avtomobiloma, ki se vozijo eden za drugim, s ciljem zmanjšanja sile upora.
Simulacija je bila narejena pri varnostni razdalji 10,9 m med vozili in hitrosti vožnje 100 km/h. Na podlagi dobljenih rezultatov sem izračunal koeficient upora in vzgona. Ugotovil sem, da vožnja v zavetrju zniža silo upora in tako pripomore k znižanju porabe ter izpustu škodljivih emisij.
Ključne besede
numerična analiza;računalniška dinamika tekočin;avtonomna vozila;samovozeča vozila;aerodinamika;diplomske naloge;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2019 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM FS - Fakulteta za strojništvo |
Založnik: |
[S. Skledar] |
UDK: |
519.6:533.6.01(043.2) |
COBISS: |
23011094
|
Št. ogledov: |
485 |
Št. prenosov: |
53 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Numerical analysis of aerodynamics of several consecutive autonomous driving vehicles |
Sekundarni povzetek: |
The theme of this bachelor's thesis is numerical simulation of flow conditions behind autonomous cars driving in so-called platoon, or convoy, with goal to reduce drag force. Simulation was made on safety distance of 10.9 m between the cars at driving speed of 100 kilometres per hour. Based on results, I calculated drag and lift coefficient. I found out, that drafting can significantly reduce drag force and it contributes to the reduction of gas consumption and release of harmful emissions. |
Sekundarne ključne besede: |
numerical analysis;computational fluid dynamics (CFD);aerodynamic;self-driving cars;autonomous cars; |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Fak. za strojništvo, Energetsko, procesno in okoljsko strojništvo |
Strani: |
XI, 37 f. |
ID: |
11215647 |