Povzetek
Kemija je eksperimentalna veda, ki uporablja eksperiment kot eno
glavnih orodij preučevanja. Laboratorijsko in drugo praktično delo sta
tako bistvena tudi pri kemijskem izobraževanju. Demonstracijske eksperimente
učitelji uporabljajo kot pedagoški pristop, ki lahko povečuje
učenčev interes za kemijo pa tudi motivira učence za učenje z razumevanjem.
Če so učenci v demonstracijo aktivno vključeni, pa so lahko
demonstracijski eksperimenti enako učinkoviti oziroma še učinkovitejši
kot samostojno eksperimentiranje učencev. Namen raziskave je bil
preučiti mnenja učiteljev o učinkih demonstracijskih eksperimentov na
učenčev interes in uspešnost pri pouku kemije ter na kakovost učenčevega
kemijskega znanja. V raziskavi, ki je temeljila na kvantitativnem
raziskovalnem pristopu, je sodelovalo 81 osnovnošolskih in srednješolskih
učiteljev iz različnih statističnih regij Slovenije. Učitelji so izpolnili
spletni vprašalnik, ki se je navezoval na njihovo mnenje o učinkih izvajanja
demonstracijskih eksperimentov na interes učencev in uspešnost
pri pouku kemije ter na kakovost učenčevega kemijskega znanja. Ugotovljeno
je bilo, da učitelji ne glede na delovno dobo in pogostost izvajanja
demonstracijskih eksperimentov po večini menijo, da demonstracijski
eksperimenti pozitivno vplivajo na interes in uspešnost učencev pri pouku
kemije ter na kakovost učenčevega kemijskega znanja.
Ključne besede
pouk kemije;učne metode;eksperimenti;učenci;motivacija;
Podatki
Jezik: |
Angleški jezik |
Leto izida: |
2020 |
Tipologija: |
1.01 - Izvirni znanstveni članek |
Organizacija: |
UL PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
University of Ljubljana, Faculty of Education |
UDK: |
37.091.31:54 |
COBISS: |
20949251
|
ISSN: |
1855-9719 |
Matična publikacija: |
CEPS journal
|
Št. ogledov: |
1747 |
Št. prenosov: |
256 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Slovenski jezik |
Sekundarni naslov: |
Teachersʼ opinions about the effect of chemistry demonstrations on studentsʼ interest and chemistry knowledge |
Sekundarni povzetek: |
Chemistry is an experimental discipline that uses experimentation as
one of its most important research methods. Laboratory work and other
practical work are therefore also essential in chemistry lessons. Chemistry
demonstrations are used by teachers as an educational approach
that can increase students’ interest in chemistry and motivate them to
learn chemical concepts with understanding. However, if the students
are actively involved in the chemistry demonstration, it can be just as
effective as or even more effective than students’ learning through experiments.
The purpose of this research is to examine teachers’ opinions
about the impact of chemistry demonstrations on students’ interest and
chemistry knowledge. Based on a quantitative research approach, 81 primary
and secondary school teachers from different regions of Slovenia
participated in this study. Participating teachers completed an online
questionnaire on their perceptions of the impact of chemistry demonstrations
on students’ interest and performance in chemistry classes and
on the quality of students’ knowledge of chemistry. The results show that
regardless of the years of teaching experience and the frequency of performing
chemistry demonstrations, the participating teachers consider
such demonstrations to have a positive effect on the motivation and performance
of the students in chemistry and on the quality of the students’
knowledge of chemistry. |
Sekundarne ključne besede: |
education;chemistry;teacher;vzgoja in izobraževanja;kemija;učitelj; |
Vrsta datoteke: |
application/pdf |
Vrsta dela (COBISS): |
Članek v reviji |
Strani: |
str. 9-25 |
Letnik: |
ǂVol. ǂ10 |
Zvezek: |
ǂno. ǂ2 |
Čas izdaje: |
2020 |
DOI: |
10.26529/cepsj.893 |
ID: |
11878354 |