magistrsko delo
Povzetek
Učni načrt je ključni element vsake kurikularne prenove. Vanjo je potrebno vključiti širok, a skrbno izbran krog ljudi, ki zajema predmetne znanstvenike, pedagoge, psihologe, didaktike in še zlasti učitelje. Hkrati se moramo ozirati tudi na dobrobit učencev. Razvoj informacijsko-komunikacijske tehnologije, potreba po medpredmetnem povezovanju, prenova osnovnošolskega izobraževanja in povečanje deleža gimnazijcev med srednješolci so bili glavni razlogi za prenovo srednješolskega izobraževanja. Ta je temeljila na poenotenih načelih, ki so učiteljem zagotovila več avtonomije in jim ponudila nove oblike in metode dela. Predstavili smo še novosti posodobljenih učnih načrtov za matematiko v gimnazijskem in srednjem strokovnem izobraževanju in rezultate nekaterih študij o učinkih kurikularne prenove v osnovnošolskem in srednješolskem prostoru. V empiričnem delu smo predstavili raziskavo, ki smo jo izvedli med učitelji gimnazijskega in srednjega strokovnega izobraževanja (velikost vzorca: N=13). Povprašali smo jih po mnenjih o učinkih vpeljave posodobljenih učnih načrtov za matematiko. Ugotovili smo, da so se učitelji srednjega strokovnega izobraževanja do sprememb opredelili bolj kritično kot učitelji gimnazijskega izobraževanja. Učitelji srednjega strokovnega izobraževanja so pogosto opozarjali, da so bile v učni načrt dodane nove učne vsebine, obseg ur, namenjenih pouku matematike, pa se ob tem ni spremenil. Učitelji gimnazijskega izobraževanja so pri svojem delu zaznali tudi večjo avtonomijo kot učitelji srednjega strokovnega izobraževanja.
Ključne besede
matematika;pouk matematike;učni načrti;kurikularna prenova;učitelji;gimnazije;srednje strokovne šole;magistrska dela;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2014 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UM FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko |
Založnik: |
[M. Nograšek] |
UDK: |
37.016:51(043.2) |
COBISS: |
20949256
|
Št. ogledov: |
1203 |
Št. prenosov: |
161 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Teachers' opinions about the effects of updated mathematics curriculums in general and technical upper secondary education |
Sekundarni povzetek: |
The curriculum is the key element of any curriculum reform. A wide and carefully selected group of people, including scientists, educators, psychologists, didactics, and particularly teachers, should be involved in each curriculum reform. At the same time, the welfare of the students needs to be considered. The development of information and communication technology, the need for curriculum integration, and reform of primary education were the main reasons for the renewal of secondary education. It was based on unified principles that provide more autonomy for teachers and offer them new forms and methods of work. A new updated curriculum for mathematics in general and technical upper secondary education and results of some studies about the effects of curriculum reform in primary and secondary education were presented. The empirical part presents the results of the research that was conducted among teachers of general and technical upper secondary education (sample size: N=13). The aim of the research was to explore the teachers' opinions about the effects of updated mathematics curriculums. We found out that the teachers of technical upper secondary education have more critical opinions than teachers of general secondary education and they have often pointed out that some new teaching contents were added within new curriculum; however, the extent of hours intended for mathematics did not changed. Teachers of general secondary education have detected more autonomy as teachers of technical upper secondary education. |
Sekundarne ključne besede: |
mathematics;mathematics classroom;curriculum;curriculum reform;teachers;gymnasium;secondary technical school;master theses; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Fak. za naravoslovje in matematiko, Oddelek za matematiko in računalništvo |
Strani: |
114 str. |
ID: |
8730677 |