diplomsko delo
Sara Strajnar (Avtor), Darja Pavlič (Mentor)

Povzetek

Pričujoča diplomska naloga raziskuje pesniško ustvarjalnost "pesnika prekmurskih ravnin" Milana Vincetiča, izjemnega literarnega mojstra in človeka dobrega srca. Kljub njegovi vsestranskosti (od pisanja romanov, knjig za otroke in radijskih iger) sem se sama odločila, da podrobneje raziščem njegovo poezijo - natančneje, koliko erotike je prisotne v njej. Sprva sem namreč zmotno mislila, da je Vincetič pokrajinski pesnik, čigar temeljna vrednota je ljubezen do Prekmurja. Ko sem se tako podrobneje spustila v analizo njegovih kar petnajstih pesniških zbirk (Kot slutnja radovedno - z najboljšim prijateljem Ferijem Lainščkom, Zanna, Arka, Finska, Divan, Tajmir, Tanin, Balta, Lakmus, Raster, Retuše, Vidke, Stajanke, Pristave, Kalende), sem spoznala svojo zmoto. Pesniški zbirki Tajmir (1993) in Kalende (2016), na kateri sem se v diplomskem delu osredotočila, dopolnjujeta Vincetičevo filozofijo o enkratnosti življenja in ljubezni, zasidrani v prekmursko pokrajino. Torej le ni samo pokrajinski pesnik, ampak veliko več. Gre za pesnika, ki je slovenski poeziji prinesel mnogo - od novosti v formi in slogu do spreminjanja pogleda na erotično poezijo. Diplomsko delo se torej pesniku Milanu Vincetiču posveča vse od njegovih začetkov pa do njegovega tragičnega konca, zajema njegovo literarnozgodovinsko umeščenost in prikazuje, kje vse se v njegovem opusu pojavlja tematika erotike. Glavni del naloge predstavlja analizo dveh pesniških zbirk, ki naj bi bili vrh Vincetičeve erotične poezije.

Ključne besede

slovenska književnost;slovenska poezija;slovenski pesniki;pokrajinska poezija;erotična poezija;erotika;eros;poželenje;Vincetič;Milan;1957-2017;"Tajmir";"Kalende";

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [S. Strajnar]
UDK: 821.163.6-1.09Vincetič M.
COBISS: 31651587 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 472
Št. prenosov: 92
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Eroticism in the Poetry of Milan Vincetič
Sekundarni povzetek: Thesis explores poetic creativity of Milan Vincentič, poet of the Prekmurje plains, an exquisite literary genius and a human with a good heart. Despite versatile nature of his literary opus (which includes novels, children's books, radio plays), primary focus of thesis is on his poetry, with main question being how much is eroticism featured in his poetry. At first, the objective was that Vincetič is primarily a regional poet, whose core value is love for his region, Prekmurje. But deeper analysis of his 15 poetry collections (Kot slutnja radovedno, in co-authorship with his best friend Feri Lainšček, Zanna, Arka, Finska, Divan, Tajmir, Tanin, Balta, Lakmus, Raster, Retuše, Vidke, Stajanke, Pristave, Kalende), rendered this objective false. Poetry collections Tajmir (1993) and Kalende (2016), whose analysis represent the core of this thesis, supplement Vincetič's philosophy of uniqueness of life and love, both rooted deeply into the region of Prekmurje. Vincetič was thus more than just a regional poet. He was also a poet that heavily contributed to Slovene poetry in terms of innovation in form and in style as well as in different view on eroticism. Thesis portrays life and work of poet Milan Vincentič from his beginnings to his tragic end, positions him within literary history and discusses where in his opus theme of eroticism is present. Core of the thesis is dedicated to analysis of two poetry collections, which represents peak of Vincetič's erotic poetry.
Sekundarne ključne besede: Slovenian literature;Slovenian poetry;Slovenian poets;regional poetry;erotic poetry;eroticism;eros;lust;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Študijski program: 1000551
Konec prepovedi (OpenAIRE): 1970-01-01
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Filozofska fak., Oddelek za slovenistiko
Strani: 42 str.
ID: 12042921
Priporočena dela:
, ni podatka o podnaslovu
, ni podatka o podnaslovu
, ni podatka o podnaslovu