magistrsko delo
Maja Camlek (Avtor), Borut Milfelner (Mentor)

Povzetek

Namen magistrskega dela je raziskovanje nakupnih navad odjemalcev. Na nakupno odločanje vpliva več različnih dejavnikov. Različni ponudniki izdelkov in storitev se trudijo spoznati in razumeti naše nakupno vedenje. V tem delu smo raziskovali pomembnost države porekla izdelka. Zanimalo nas je predvsem, ali obstajajo razlike v pomembnosti porekla države izdelka pri nakupnem odločanju glede na demografske dejavnike. V teoretičnem delu smo najprej opredelili vedenje odjemalcev. Nato smo obravnavali teorijo nakupnega odločanja in dejavnike, ki vplivajo na nakupno odločanje. V tem poglavju smo obravnavali tudi proces in stopnje v procesu nakupnega odločanja. V naslednjem poglavju smo najprej opredelili državo porekla izdelka in dejavnike, ki vplivajo na podobo države, nato pa smo naredili še pregled raziskav na to temo. V zadnjem delu teoretičnega dela smo opisali še etnocentrizem ter vzroke za pojav etnocentrizma odjemalcev. V praktičnem delu smo želeli raziskati, koliko ljudi pred nakupom sploh preveri poreklo izdelka, in če ga, pri katerih izdelkih. Ugotoviti smo želeli tudi, ali obstajajo razlike v pomembnosti porekla izdelka glede na spol, starost, izobrazbo in prihodek. Na koncu smo želeli izmeriti in ugotoviti, ali so slovenski odjemalci v povprečju nagnjeni k etnocentrizmu in ali je etnocentrizem povezan z zaznano pomembnostjo izvora izdelka pri nakupu. V raziskavi smo ugotovili, da vsi sodelujoči v raziskavi preverijo poreklo izdelka pri vsaj enem izmed naštetih izdelkov. Med demografskimi dejavniki smo uspeli dokazati, da obstajajo razlike glede pomembnosti porekla izdelka samo med starostnimi skupinami. Ugotovili smo tudi, da slovenski odjemalci v povprečju niso nagnjeni k etnocentrizmu ter da obstaja povezava med etnocentrizmom in zaznano pomembnostjo države porekla izdelka.

Ključne besede

izdelki;poreklo;etnocentrizem;vedenje porabnikov;nakupno vedenje;nakupno odločanje;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Založnik: M. Camlek
UDK: 658.89:366
COBISS: 59846403 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 464
Št. prenosov: 113
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: ǂThe ǂimportance of country-of-origin on customers purchase decision
Sekundarni povzetek: The master's thesis explores consumers' buying behaviour and patterns which are influenced by different factors and taken under closer look by various product and service providers. We were mainly interested in importance of country of origin of products in consumer decision making processes especially assessing the relationship between the country of origin according to consumers’ demographic differences. In the theoretical part we first defined consumers' buying behaviour. Later on, we described the theory of (purchase) decision-making process and factors influencing consumer behaviour and decision making process. Furthermore, we defined a country of origin term and factors that influence country image. Additionally, a consumer behaviour and related topics research overview was made. In the last section of the theoretical part we also described ethnocentrism and its causes. In the empirical part we mostly focused on how many people actually examine the country of origin before making a purchase and if so, by what products. We were also interested in relationship between the importance of country of origin in terms of demographic variables such as gender, age, education and income. Eventually, we made measurements on the level of consumer ethnocentrism in Slovenia and if it is related to the examined importance of country of origin. The empirical findings reveal that all survey participants verify country of origin in at least one of the listed products. The results demonstrated differences in importance of country of origin between age groups. Results have shown that consumers in Slovenia are not inclined to ethnocentrism and additionally, that there is a correlation between ethnocentrism and examined importance of country of origin.
Sekundarne ključne besede: ethnocentrism;country of origin (of products);consumer buying behaviour;purchase decision-making process.;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fak.
Strani: IV, 78 str.
ID: 12394148