Gregor Torkar (Avtor)

Povzetek

Pandemija COVID-19 ni samo velik zdravstveni, ampak tudi družbeni in gospodarski izziv, zato bi morali kot posamezniki in družba poskrbeti za osnovno naravoslovno pismenost (npr. poznavanje delovanja in reprodukcije virusa v celici gostitelja), razumeti bi morali številke (npr. v spomladanskem valu pandemije je imel osemdesetletnik s COVID-19 petstokrat večjo verjetnost za smrtni izid bolezni kot dvajsetletnik s COVID-19) in poznati zgodovino nalezljivih bolezni (npr. da so pandemije v zgodovini povzročile več smrti kot vojne; da so nevarni izbruhi bolezni koronavirusov v kitajskih provincah vrstijo že več kot dvajset let). Trdim, da je predvsem naša zgodovinska naravoslovna pismenost pomanjkljiva ali neobstoječa, zato se ne znamo resno spoprijemati z eno največjih globalnih kriz v zadnjem stoletju. Menim, da se o preteklih pandemijah, njihovih vzrokih in posledicah v šoli in medijih sliši občutno premalo.

Ključne besede

epidemije;pandemije;nalezljive bolezni;zgodovinski pregledi;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.04 - Strokovni članek
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
UDK: 616.9(091)
COBISS: 55638275 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 1318-9670
Št. ogledov: 195
Št. prenosov: 22
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarne ključne besede: health;
Vrsta datoteke: application/pdf
Vrsta dela (COBISS): Članek v reviji
Strani: str. 14-15
Letnik: ǂLetn. ǂ25
Zvezek: ǂšt. ǂ2
Čas izdaje: zima 2021
ID: 12660873
Priporočena dela:
, ni podatka o podnaslovu
, drugo učno gradivo
, ni podatka o podnaslovu
, ni podatka o podnaslovu