analiza kulturnih vzorcev menedžerjev v Sloveniji in na Hrvaškem
Povzetek
Magistrska naloga »Vpliv kulture na poslovanje mednarodnih podjetij z analizo kulturnih vzorcev menedžerjev na Hrvaškem in v Sloveniji«, v svojem teoretičnem delu predstavlja in ponuja vpogled v premnoge definicije kulture, nacionalne kulture, organizacijske kulture, etike ter drugih prvin, ki so ključnega pomena za tvorjenje osnovnih vzorcev poslovanja posameznika v določeni družbi. Preko navedenih tipologij in opredelitev smo zajeli tiste, ki se nam za nalogo zdijo bistvene. Medtem ko v teoretičnem delu govorimo o kulturnih prvinah, ki so bistvenega pomena za ozadje naših značajskih ter s tem tudi poslovnih interakcij, si v praktičnem delu lahko pobliže ogledamo, kako dve nacionalni kulturi komunicirata med seboj in sodelujeta v mednarodnem podjetnem okolju. Pri tem želimo izpostaviti in opredeliti interakcije med obema državama.
Delo prispeva k obsegu že opravljenih raziskav o medkulturnem komuniciranju, s svojim praktičnim delom pa ponuja vpogled v medkulturne odnose v komuniciranju hrvaške in slovenske regije. Raziskave z rezultati takšnega tipa so še vedno v manjšini, saj gre za dve, na prvi pogled težko opredeljivi področji glede definiranja medsebojnih odnosov. Prav zaradi dileme o tem, ali so sosedski medkulturni odnosi pozitivni ali ne, raziskava služi za potrditev dejstva, da neposredna geografska bližina dveh različnih kultur lahko omogoča konstanten osebni stik, ki se v raziskavi izkaže za ključnega pri kvaliteti komuniciranja in posledično dobrih poslovnih rezultatov podjetja. S praktičnim delom ter končnimi ugotovitvami opredelimo tudi obe kulturi glede na različne navedene tipologije in teorije, ki se v teoretičnem delu nanašajo na kulturo in tipe organizacijskih kultur. Tako pridobimo tudi strokovno opredeljen pogled na kulturne vzorce menedžerjev dveh regij podjetja Henkel.
Ključne besede
kulturna pogojenost;organizacijska kultura;medkulturna komunikacija;mednarodna korporacija;Henkel;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2014 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
FUDŠ - Fakulteta za uporabne družbene študije v Novi Gorici |
Založnik: |
[M. Škedelj] |
UDK: |
316.77:005.73(497.4)(439.24):334.726(043.2) |
COBISS: |
1024654145
|
Št. ogledov: |
1 |
Št. prenosov: |
1 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni povzetek: |
Dissertation »Cultural influence on international company operating with the analysis of managerial cultural patterns in Slovenia and Croatia« in its theoretical part offers the insight on innumerably definitions of culture, national culture, organizational culture, ethics and other elements, which are key for creating basic examples for conducting business of a individual in definite society. Through typologies and definitions we captured the ones, which were essential for our work. On one hand we are talking about cultural elements, which are crucial for explaining the background of our personal and business interactions, on the other hand we take a practical look on how two national cultures are communicating with themselves and cooperating in a international company environment. We try to expose the definite interactions between the two countries.
With its practical part, the dissertation is contributing to a mass scale of past researches about intercultural communicating and in with practical part it offers analysing the communication and intercultural relationships between the managers from Slovenian an Croatian region. Those kind of analysis are quite rare, because of hardly definable area of interpersonal relationships within this region. The dilemma if neighbourly intercultural relationships are positive or not, is analysed and confirmed in our research and gives us positive answers, because of constant personal contact, which is crucial for quality of communicating and subsequently good business results within the company. With the practical part of our dissertation and the conclusions we define both (Slovenian and Croatian) cultures, through typologies and theories which are referring to culture and the types of organizational cultures in the theoretical part. That is how we get professional view on cultural patterns of managers from both regions, but in the same company Henkel. |
Sekundarne ključne besede: |
cultural determinism;organisational culture;intercultural communication;intercultural corporation;Henkel; |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Fak. za uporabne družbene študije v Novi Gorici |
Strani: |
79 str., [29] str. pril. |
ID: |
13181159 |