magistrsko delo
Silvija Sambt (Avtor), Bojana Globačnik (Mentor)

Povzetek

Z razvojem družbe in njenih zahtev se je spremenilo tudi samo pojmovanje pismenosti in dolžina opismenjevanja, ki je postalo vseživljenjski proces. Pismenost je sposobnost, ki vključuje številne spretnosti in sposobnosti branja in pisanja (v širšem smislu tudi računanja), temeljni element vseh pismenosti je bralna pismenost, zato sodi razvoj bralnih zmožnosti med temeljne kompetence vsakega izobraževalnega sistema. V teoretične delu zaključnega dela je tako opredeljen sam pojem pismenosti, dejavniki pismenosti in njihov razvoj v različnih starostnih obdobjih. Posebej so opisani štirje dejavniki bralnih zmožnosti: fonološko zavedanje, tekočnost branja, motivacija za branje in razumevanje prebranega. Opisana je tudi njihova medsebojna odvisnost, kot so jo pokazale že opravljene raziskave. Ker gre za dejavnike, ki so lahko dober prediktor morebitnih težav branja in pisanja pri učencih, hkrati je z njihovim načrtnim razvijanjem v sistemu opismenjevanja mogoče vplivati na zmanjšanje teh težav, je v teoretičnem delu predstavljen tudi sistem opismenjevanja z ozirom na razvoj omenjenih dejavnikov in težave branja in pisanja, ki se lahko pojavljajo. Posebej je opozorjeno na disleksijo in njeno povezavo z razvojem fonološkega zavedanja. V empiričnem delu je cilj preveriti povezanost posameznih dejavnikov skozi prvo triletje, v katerem je poudarek na razvijanju tehnike branja v povezavi z bralnim razumevanjem. Zanimalo nas je tudi, kako se skozi leta posamezni dejavniki spreminjajo in ali med posameznimi generacijami učencev obstajajo razlike v razvitosti posameznih dejavnikov (predvsem fonološkega zavedanja in motivacije za branje) že ob samem vstopu v šolo.

Ključne besede

magistrska dela;dejavniki bralne zmožnosti;fonološko zavedanje;tekočnost branja;motivacija za branje;bralno razumevanje;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [S. Sambt]
UDK: 37.011.2(043.2)
COBISS: 86192387 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 333
Št. prenosov: 69
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Interconnectedness of some factors in reading abilities
Sekundarni povzetek: With the development of society and its requirements, the conception of literacy has changed, mostly the length of literacy, which has become a lifelong process. Literacy is an ability that includes many skills and abilities of reading and writing (in a broader sense also calculation), and the basic element of all literacy is the reading literacy, so the development of reading skills is one of the basic competencies of any educational system. The theoretical part of the final work thus defines the very concept of literacy, the factors of literacy and their development in different age groups. In particular, four factors of reading abilities are described: phonological awareness, fluency in reading, motivation to read, and reading comprehension. Their interdependence is also described, as shown by research. Since these are factors that can be a good predictor of potential reading and writing problems in students, and at the same time their planned development in the literacy system can reduce these problems, the theoretical part also presents a literacy system regarding the development of these factors and reading and writing problems that may occur. Dyslexia and its connection with the development of phonological awareness are especially noted. In the empirical part, the aim was to check the connection of individual factors through the first three years, in which the emphasis is on developing reading techniques in connection with reading comprehension. We were also interested in how individual factors change over the years and whether there are differences in the development of individual factors (especially phonological awareness and motivation to read) between individual generations of students upon entering school.
Sekundarne ključne besede: master theses;reading ability factors;phonological awareness;reading fluency;motivation to read;reading comprehension;Pismenost;Branje;Motivacija (psihologija);Razumevanje;Disleksija;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za temeljne pedagoške predmete
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (XI, 117 str.))
ID: 13228809