Ivana Zajc (Avtor)

Povzetek

V prispevku problematiziram binarne opredelitve didaskalij, ki te delijo le na tradicionalne in subverzivne. V besedilu Slavka Gruma Dogodek v mestu Gogi (1930) didaskalije ohranjajo nekatere tradicionalne poteze oz. ne vsebujejo skrajnih subverzij, ampak le določene manjše odmike od tradicionalnih didaskalij. Med temi sta zmanjšana vloga didaskalij kot navodil za uprizoritev in poudarjena estetska funkcija. Nekateri tipi subverzij konvencij didaskalij v Dogodku v mestu Gogi oblikujejo vtis antropomorfne subjektivne zavesti, ki interpretira dogajanje v dialogih. Subjektivni pogled na dramsko dogajanje v didaskalijah je ključen za interpretacijo celotnega teksta.

Ključne besede

Dogodek v mestu Gogi;dramatika;didaskalije;naratologija drame;utelešenost;Grum;Slavko;1901-1949;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.08 - Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci
Organizacija: UNG - Univerza v Novi Gorici
UDK: 821
COBISS: 83641859 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 943
Št. prenosov: 45
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: The stage directions in the Grum's dramatic text Dogodek v mestu Gogi
Sekundarni povzetek: In the paper I criticize the binary definitions that differ only the traditional stage directions from the subversive stage directions. In the text Dogodek v mestu Gogi (1930) the stage directions maintain some traditional properties and do not contain extreme subversions, but rather subtle departures from traditional attributes of the stage directions. Among these, the reduced role of the stage directions as the instruction for the performance and their emphasized aesthetic function. Some types of subversions of the conventions of the stage directions in Dogodek v mestu Gogi give the impression of an anthropomorphic subjective consciousness , which interprets the events in the dialogues. A subjective view of the dramatic action in the stage directions is crucial for the interpretation of the whole text.
Sekundarne ključne besede: The event in the City of Goga;drama;stage directions;narratology of drama;embodiment;
URN: URN:SI:UNG
Strani: Str. 153-165
ID: 13641604