magistrsko delo
Zala Grobelšek (Avtor), Anja Jerčič Jakob (Mentor), Robert Potočnik (Komentor)

Povzetek

V magistrski nalogi raziskujem, kako lahko motiv krajine izkoristimo za reševanje slikarskih problemov kontrasta barvne kvalitete, barvne skladnosti oz. harmonije in kolorističnega slikanja. Vsakega od teh pojmov poskušam opredeliti in raziskati kako se odražajo v delih treh različnih slikarjev. V teoretičnem delu najprej povežem motiv krajine in upodabljanje prostora, saj sta ta pojma med sabo neposredno povezana. Nato poglavje posvetim barvi v slikarstvu, ki je pri slikarskih problemih glavno izrazno sredstvo. Za tem obravnavane slikarske probleme opredelim in opišem njihove bistvene značilnosti. Pri kontrastu barvne kvalitete govorimo o nasičenosti barvnih odtenkov. Pri barvni harmoniji govorimo o barvnih kombinacijah, ki v nas sprožijo občutek ravnovesja. Kolorizem pa je način slikanja, kjer je barva glavno izrazno sredstvo in likovni pojem. Poleg opredelitve obravnavanih problemov in opisa njihovih bistvenih značilnosti v teoretičnem delu magistrske naloge raziskujem tudi, kako so obravnavane probleme reševali priznani likovni umetniki. Prvi obravnavan slikarski problem je kontrast barvne kvalitete, za katerega poskušam ugotoviti, kako se odraža v delih slikarja Paula Kleeja. Drugi problem je barvna skladnost, umetnik, ki se je s tem problemom ukvarjal, pa Zoran Didek. Zadnji obravnavan problem je koloristično slikanje, umetnik, ki je slikal na način kolorističnega slikanja, pa je Rihard Jakopič. Po eno delo vsakega avtorja z motivom krajine in obravnavanim slikarskim problemom tudi formalno likovno analiziram po Muhoviču (2019). V likovno praktičnem delu magistrske naloge analiziram lastno slikarsko prakso, ki sem jo izkoristila za reševanje obravnavanih slikarskih problemov. V likovno didaktičnem delu predstavim raziskavo, ki sem jo izvajala v osnovni šoli. V njej sodelujejo učenci 7. in 9. razreda, ki poskušajo skozi tri aktivnosti motiv krajine izkoristiti za reševanje obravnavanega slikarskega problema.

Ključne besede

likovni motiv;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [Z. Grobelšek]
UDK: 75:373.3(043.2)
COBISS: 114656259 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 0
Št. prenosov: 0
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Landscape motif as a basis for solving painting problems of contrast, colour quality, colour consistency and colouristic painting
Sekundarni povzetek: The Master's degree work explores how the motif of a landscape can be used for the resolution of the painting problems of colour-quality contrast, the match/harmony of colours, and the colourist painting. I strive to define each of these concepts and analyse their presence in the works of three different painters. In the theoretical part, I first connect the motive of landscape and the depiction of space because these two concepts are directly interconnected. Next, I dedicate a chapter to colour in painting, which is the primary means of expression with the problems of painting. Furthermore, I define the discussed painting problems and describe their fundamental properties. When discussing the colour-quality contrast, the saturation of shades of colour is addressed. The concept of colour harmony includes colour combinations that trigger the feelings of equilibrium. Colorism is a method of painting that uses colour as the primary means of expression and a fine arts concept. Besides the definition of the discussed problems and the description of their fundamental properties, the theoretical part additionally explores how renowned fine artists solved the examined problems. The first discussed fine arts problem is the colour quality contrast, for which I try to determine how it reflects in the works of a painter Paul Klee. The second problem is the harmony of colour, and the artist, who occupied himself with it, is Zoran Didek. The final discussed problem is colourist painting, and the artist, who used it as a method, is Rihard Jakopič. Using the Muhovič 2019 method, I conduct the formal fine arts analysis of one landscape-themed work of art per artist. In the practical part of the degree work, I analyse my own painting practice, which I used as an opportunity to solve the discussed painting problems. In the fine-arts didactic part, I present the research conducted in a primary school. It included the students of the seventh and ninth grades, who tried to solve the discussed painting problems using a landscape motif during three different activities.
Sekundarne ključne besede: Osnovnošolsko izobraževanje;Likovna vzgoja in izobraževanje;Krajinsko slikarstvo;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta datoteke: application/pdf
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Poučevanje na razredni stopnji
Strani: 86 str.
ID: 15856912