diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Povzetek
Diplomska naloga predstavlja pomembnost in potek razreševanja raznih kriznih situacij ter interakcijo med pogajalcem in povzročiteljem. Opisanih je šest izbranih modelov, razvitih po osemdesetih letih, ki jih pogajalci uporabljajo pri pogajanju s povzročiteljem. Modeli se glede na pristop k pogajanju in glede na elemente pogajanja med seboj razlikujejo, imajo pa skupni cilj – mirno in hitro razrešitev nastale krizne situacije. Pri vsakem modelu so predstavljene njegove faze oz. okvirji, ki so nekakšne smernice za pogajalce o poteku pogajanja ter o tem, čemu naj pogajalci podajo največ pozornosti.
Za dosego skupnega cilja je pomembna vzpostavitev dobre komunikacije in vzpostavitev dobrega odnosa. Zaradi te pomembnosti sta elementa predstavljena že na začetku, saj brez njiju pogajanje ni mogoče. Opisan je tudi incident, ki se je zgodil v Alabami leta 2013. To je razmeroma znan incident ugrabitve in zabarikadiranja v Ameriki, ki je potekal kar sedem dni. Pogajanje sicer v tem primeru ni bilo uspešno, pa vendar je prisotno kar nekaj informacij o samem dialogu, o vedenju in poteku celotnega pogajanja.
Na vse omenjeno se navezujejo zastavljene štiri hipoteze. Želeli smo ugotoviti prisotnost pomena komunikacije, vzpostavitev dobrega odnosa, v čem so si modeli med seboj podobni in v čem različni ter katere elemente šestih modelov je bilo možno razbrati iz same analize incidenta. Sam namen diplomske naloge je bil ugotoviti resničnost teh hipotez ter glede na napisano predstaviti naše ugotovitve. V zaključku se nahajajo pomanjkljivosti, s katerimi smo se srečali med pisanjem, ter ideje o tem, kaj bi se na tem področju lahko izboljšalo ali dopolnilo.
Ključne besede
krizne situacije;modeli pogajanj;diplomske naloge;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2022 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM FVV - Fakulteta za varnostne vede |
Založnik: |
[N. Brulc] |
UDK: |
159.9+351.741(043.2) |
COBISS: |
120571139
|
Št. ogledov: |
22 |
Št. prenosov: |
7 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Models used for negotiation in crisis situations and case analysis |
Sekundarni povzetek: |
The paper presents the importance and process of solving different crisis situations, and interaction between the negotiator and the person in crisis. It contains six chosen negotiation models which have been developed after the 80’s. These models present different elements and approaches in regards to the negotiation process, although they do have a common goal – a swift and peaceful resolution of the crisis situation. Each model includes a presentation of their steps, or frames, which are guidelines for the negotiators to follow during the negotiation, and presents details which the negotiators should be made aware of.
To achieve this common goal, it is important to develop good communication which influences the development of a good rapport; negotiation without them is impossible. Because of their importance, these two elements are presented at the beginning of this paper. The paper also includes the description of an incident which happened in Alabama in 2013. It is a well-known incident in America, that lasted seven whole days. Although the negotiation wasn’t successful, there is plenty of information about the dialogue, the behavior, and the course of action taken by the negotiators.
The red line of this paper includes four hypotheses that were set at the beginning. Through them we wanted to find out the importance of communication, the importance of good rapport, elements in which the negotiation models differentiate from one another, and which elements of these models are noticeable in the Alabama case analysis. The main purpose of this paper was to determine the punctuality of the set hypotheses and present the findings. The final chapter includes the shortcomings that were found during the making of this paper, and ideas about future improvements. |
Sekundarne ključne besede: |
Obvladovanje konfliktov;Pogajanja o talcih;Policija;Univerzitetna in visokošolska dela; |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Fak. za varnostne vede, Ljubljana |
Strani: |
VII, 44, [6] f. |
ID: |
16391308 |