diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Povzetek
Cilj vsakega pogajanja je ustvariti kompromis med obema stranema. Ta naloga pa ni tako enostavna, kot se mogoče sliši, predvsem kadar govorimo o pogajanju v kriznih situacijah.
V diplomskem delu so podani različni modeli pogajanj, ki jih uporabljajo profesionalni pogajalci pri kriznem pogajanju. Opisana je krizna situacija in katere so njene stopnje. V nadaljevanju je opredeljeno pogajanje, in sicer njegovi začetki, ki segajo že v biblijske čase ter vsi pomembnejši akterji, ki so vpleteni v celoten proces. Osrednji del diplomskega dela se osredotoča na modele pogajanj. Opisanih je sedem modelov, ki se jih pogajalci poslužujejo pri pogajanju. Ne glede na to, kateri model pogajalec uporablja, obstajajo osnovni elementi, ki so priporočljivi pri vseh kriznih pogajanjih. Modeli so si med seboj različni, vendar imajo kljub temu tudi določene podobne karakteristike.
Zavedati se je treba, da je rešitev situacije odvisna od komunikacije med pogajalcem in storilcem. Kadar je komunikacija med njima slaba ali pa je v najslabšem primeru sploh ni, to predstavlja slab znak za uspešno rešitev. Zato so v diplomskem delu predstavljena tudi splošna komunikacijska načela, ki so priporočena za pogajalce. Že samo pogajanje je zahteven proces, kadar pa vpleteni storilci trpijo za duševno motnjo, je pogajanje še toliko bolj oteženo. Za lažje razumevanje, s čim se soočajo pogajalci, so opisane najpogostejše duševne motnje in podana priporočila, kako ravnati s tovrstnimi storilci.
Ključne besede
diplomske naloge;pogajalec;storilec;krizna situacija;pogajanje;komunikacija;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2021 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM FVV - Fakulteta za varnostne vede |
Založnik: |
[K. Gramc] |
UDK: |
159.97:351.74(043.2) |
COBISS: |
59649027
|
Št. ogledov: |
451 |
Št. prenosov: |
130 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Negotiation models in crisis situations |
Sekundarni povzetek: |
The goal of any negotiation is to create a compromise between the both sides. However, this task is not as simple as it may sound, especially when it comes to negotiating in crisis situations.
In the dissertation, we get acquainted with different models of negotiations used by professional negotiators in crisis negotiations. First, we tell what a crisis situation is and what its levels are. In the following, the negotiation is defined, namely its beginnings, which date back to biblical times, and all the important actors involved in the whole negotiation process. The main part of the dissertation is focused on negotiation models. Seven models used by negotiators are described. Regardless of which model the negotiator uses, there are general elements that are recommended in all crisis negotiations. The models differ from each other, but they also have certain similar characteristics.
We need to be aware that the solution to the situation depends on communication between the negotiator and the perpetrator. When communication between them is poor or, even worse, there is no communication at all, it is a bad sign for a successful solution. Therefore, the dissertation also presents the general communication principles recommended for negotiators. Negotiating alone is a demanding process, but when the perpetrators involved suffer from a mental disorder, negotiation is even more difficult. For better understanding what the negotiators are facing, the most common mental disorders are described, as well as recommendations on how to deal with such perpetrators. |
Sekundarne ključne besede: |
negotiator;perpetrator;crisis situation;negotiation;communication; |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Fak. za varnostne vede, Ljubljana |
Strani: |
VI, 47 str. |
ID: |
12770706 |