magistrsko delo magistrskega študijskega programa II. stopnje Strojništvo
Povzetek
Aerodinamične lastnosti aerodinamičnih profilov nam orišejo njihove najpomembnejše karakteristike, zanemarijo pa vpliv končne dolžine krila. Dolžina in majhna vitkost krila v veliki meri vplivata na zračni tok okrog krila. S ciljem določiti vpliv vitkosti krila na njegove aerodinamične lastnosti smo v okviru zaključnega dela skonstruirali in izdelali nosilni mehanizem za krilo, ki omogoča nastavljanje vpadnega kota le-tega. Izvedli smo meritve hitrostnega polja v merilni sekciji vetrovnika in meritve aerodinamičnih sil, ki delujejo na krilo majhne vitkosti. Pridobljeni rezultati kažejo, da se tokovni pojavi ob krilu skladajo s teoretičnimi napovedmi, vendar merilna sekcija oz. velikost modela krila ni primerna za eksplicitno primerjavo dobljenih vrednosti z vrednostmi v literaturi.
Ključne besede
magistrske naloge;aerodinamične sile;krilo;vitkost;vetrovniki;Prandtlova teorija vzgonske linije;inducirani upor;laser Dopplerjeva anemometrija;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2022 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UL FS - Fakulteta za strojništvo |
Založnik: |
[N. Kambič] |
UDK: |
629.7:533.692(043.2) |
COBISS: |
137878019
|
Št. ogledov: |
434 |
Št. prenosov: |
120 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Experimental characterisation of aerodynamic properties of wing with low aspect ratio |
Sekundarni povzetek: |
Aerodynamic characteristics of airfoils outline their most important properties but disregard the effect of wing length. Wing length and small aspect ratio affect airflow around the wing. With the goal of determining this effect on the aerodynamic properties of the wing, we designed and constructed a mechanism that enabled us to set the wing's angle of attack. We measured the velocity field in the wind tunnel test section and aerodynamic forces on a small aspect ratio wing. The results confirm theoretical predictions of airflow behaviour around the wing, however, the test section or the wing model size are not suitable for direct comparison of measured values with values we find in literature. |
Sekundarne ključne besede: |
master thesis;aerodynamic forces;wing;aspect ratio;wind tunnel;induced drag; |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Študijski program: |
0 |
Konec prepovedi (OpenAIRE): |
1970-01-01 |
Komentar na gradivo: |
Univ. Ljubljana, Fak. za strojništvo |
Strani: |
XXIV, 54 str. |
ID: |
16888970 |