magistrsko delo
Povzetek
Magistrsko delo obravnava obremenitve na delovnem mestu vzgojitelja/-ice v
vzgojnem zavodu in različne načine razbremenjevanja in spoprijemanja z bremeni, ki
jih vzgojitelji doživljajo v službi. V teoretičnem delu predstavim delovno mesto
vzgojitelja v vzgojnem zavodu, otroke in mladostnike s čustvenimi in vedenjskimi
težavami kot tiste, s katerimi so vzgojitelji v najtesnejšem stiku, ter vzgojne zavode
kot ustanove, kjer so vzgojitelji zaposleni. Navedem tudi obremenitve in faktorje
stresa, s katerimi se vzgojitelji srečujejo. Nadalje opredelim vzgojiteljski poklic kot
poklic pomoči in najpogostejše posledice le-tega: sekundarno travmo, stres in
izgorelost. Raziščem tudi nekaj načinov razbremenjevanja vzgojiteljev in skrbi zase.
V empiričnem delu preko intervjujev s šestimi vzgojitelji v enem izmed slovenskih
vzgojnih zavodov ugotavljam, kako doživljajo svoje delovno mesto in s katerimi
obremenitvami se tam srečujejo. Ob tem raziščem še načine, ki jih uporabljajo pri
razbremenjevanju oziroma zmanjševanju obremenitev, ter njihove morebitne želje
glede sprememb na delovnem mestu, ki bi pripomogle k zmanjšanju obremenitev.
Rezultati kažejo, da izbrani vzgojitelji svoje delo pozitivno doživljajo, njihovo delovno
mesto pa se jim zdi zelo specifično. Največ obremenitev izvira iz neposrednega
oziroma vzgojnega dela (kombinirane težave mladostnikov, visok normativ,
vzpostavljanje odnosa …), posrednega dela (velike količine dokumentacije, nizko
plačilo …) ter neskladij v kolektivu. Ugotovitve glede razbremenjevanja pa kažejo, da
se vzgojitelji zato, da bi zmanjšali obremenjenost, največkrat oprejo na svojo socialno
mrežo, predvsem na svoje sodelavce. Kar zadeva morebitne spremembe, pa si želijo
predvsem spremembe v zakonodaji (kriteriji nameščanja, normativ, …) in več
finančnih ter materialnih sredstev.
Ključne besede
vzgojni zavodi;vzgojne in stanovanjske skupine;obremenitve vzgojiteljev;pomočniški poklici;stres;izgorelost;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2022 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UL PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[E. Križnar] |
UDK: |
37.018.3:376(043.2) |
COBISS: |
136326659
|
Št. ogledov: |
1027 |
Št. prenosov: |
281 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Workload of an educator in a residential care facility. |
Sekundarni povzetek: |
The master's thesis deals with the workload of an educator in a residential care facility
and with various ways of relieving and coping with burdens that educators experience
at work. In the theoretical part, I present the position of educator in a residential care
facility, children and adolescents with emotional and behavioural problems as those
with whom educators are in close contact and residential care facilities as institutions
where educators are employed. I also list the workloads and stressors that educators
face. I further define the educational profession as a helping profession and its most
common consequences: secondary trauma, stress and burnout. I also explore ways
to relieve educators and take care of themselves. In the empirical part, through
interviews with six educators at one of the Slovenian residential care facilities, I find
out how they experience their workplace and what burdens they face there. At the
same time, I research the methods they use to relieve and reduce workload and their
potential wishes regarding changes in the workplace that would help reduce workload.
The results show that the selected educators experience their work positively and find
their job very specific. Most of the workload comes from direct or educational work
(complex issues of adolescents, high standards, establishing relationships …), indirect
work (large amounts of documentation, low pay …) and discrepancies in the team.
Findings regarding relief, however, show that educators often rely on their social
network, especially their colleagues, in order to reduce workload. As far as potential
changes are concerned, they mostly want changes in legislation (placement criteria,
norms …) and more financial and material resources. |
Sekundarne ključne besede: |
Vzgojitelji;Univerzitetna in visokošolska dela; |
Vrsta datoteke: |
application/pdf |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Socialna pedagogika |
Strani: |
78 str. |
ID: |
17674791 |