diplomsko delo
    	
    Povzetek
 
Današnja družba predstavlja areno najrazličnejših kultur, katerih značilnosti se med seboj prepletajo. Vsaka kultura se poizkuša čim bolj uveljaviti in tako pridobiti na moči. Tekmovalnost kultur se odraža tudi v sistemu vzgoje in izobraževanja, kjer se srečujejo različni otroci, različni po kulturi, talentih, sposobnostih pa tudi družbenem in socialnem položaju. Ta pluralnost je tako deležna vse večje pozornosti učiteljev in svetovalnih delavcev, katerih delo ima zaradi tega nekatere posebnosti, ki jih mora tako učitelj kot svetovalec poznati, saj lahko bistveno vplivajo na učinkovitost njegove pomoči in delovanja. Iz leta v leto tako postaja vse bolj pomembno razumevanje in upoštevanje interkulturnosti ter interkulturalizma kot pedagoškega načela. Slednje, dojemanje in upoštevanje interkulturnosti kot načela v šoli, je bil tudi naš cilj v tej diplomski nalogi. Osredotočili smo se predvsem na vključevanje interkulturnih vsebin v kurikulum in na interkulturne svetovalne kompetence svetovalnih delavcev ter kompetence učiteljev. Posebne obravnave so bili deležni tudi Romi, ki jih država v zadnjih letih trudi v največji možni meri integrirati v sistem vzgoje in izobraževanja. Prizadevanje države je, kot smo ugotovili v teoretičnem delu, odvisno od večjega števila pomembnih dejavnikov, ki jih raziskali s pomočjo anketnega vprašalnika v empiričnem delu. Naše pozornosti sta bila posebej deležna učitelj in svetovalni delavec, njuno soočanje in medsebojna kooperativnost. S pomočjo več spremenljivk smo prikazali razlike v dojemanju interkulturnosti med učitelji, ki se neposredno srečujejo z romskimi otroki in tistimi, ki se s temi otroki neposredno ne srečujejo.
    Ključne besede
 
pedagogika;interkulturnost;učitelji;empatija;svetovalni delavci;kompetence;romski otroci;integracija;diplomska dela;
    Podatki
 
    
        
            | Jezik: |  
            Slovenski jezik | 
        
        
        
            | Leto izida: |  
            2009 | 
        
            
        
            | Izvor: |  
            Maribor | 
        
        
        
            | Tipologija: |  
            2.11 - Diplomsko delo |         
        
            
        
            | Organizacija: |  
            UM FF - Filozofska fakulteta |         
        
        
            | Založnik: | 
            [V. Lebar] | 
        
   
        
            | UDK: |  
            37(043.2) |         
        
   
        
        
            | COBISS: |  
            
                
                    17292808
                     
                
             | 
        
        
        
  
        
            | Št. ogledov: |  
            3206 | 
        
        
        
            | Št. prenosov: |  
            567 | 
        
        
        
            | Ocena: |  
            0 (0 glasov) | 
        
        
            | Metapodatki: |  
            
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
             | 
        
    
    
    Ostali podatki
 
    
        
            | Sekundarni jezik: |  
            Angleški jezik | 
        
        
        
            | Sekundarni naslov: |  
            A teacher's understanding and paying regard to interculturality by the help of a school worker | 
        
        
        
        
            | Sekundarni povzetek: |  
            The society of today is a mosaic of different cultures, with a mixture of their characteristics. Every one of these cultures tries to put itself forward and gain on its power. The competition among cultures can also be observed in the education system where different children, belonging to different cultures and social status, children of different talents and aptitudes, meet. This kind of plurality is thus gaining its attention among teachers and education counsellors, whose work is thus affected in a way which should be known to both, as well teachers as also education counsellors, as they can substantially affect the efficiency of their help and practice. Thus, the understanding and consideration of interculture and interculturality as teaching principles is gaining on its importance each year. The latter, the perception and consideration of interculture as one of the school principles, was also the goal of our thesis. We focused mostly on integration of intercultural contents in curriculum and on intercultural advisory competence of education counsellors and teachers. Special treatment was given also to the Roma, whose country is trying to integrate in the education system in the last couple of years. The effort of the country, as ascertained in the theoretical part of this thesis, depends on a number of important factors, which were examined, with the help of a questionnaire, in the empirical part. Our special attention was given separately to the teacher and education counsellor, their confrontation and mutual cooperation. With the help of different variables we presented differences in the perception of intercultuarlity between teachers who are in direct contact with Roma children and those who are not. | 
        
        
        
            | Sekundarne ključne besede: |  
            Univerzitetna in visokošolska dela; | 
        
        
            | URN: |  
            URN:SI:UM: | 
        
        
            
        
            | Vrsta dela (COBISS): |  
            Diplomsko delo | 
        
        
        
           
        
           
        
           
        
           
        
            | Komentar na gradivo: |  
            Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za pedagogiko | 
        
        
           
        
           
        
           
        
            | Strani: |  
            157 f. | 
        
        
           
        
           
        
           
        
           
        
           
        
            | Ključne besede (UDK): |  
            social sciences;družbene vede;education;vzgoja in izobraževanje;šolstvo;pouk; | 
        
        
           
        
           
        
           
        
          
        
          
        
          
        
         
        
         
        
        
            | ID: |  
            18204 |