diplomsko delo
    	
    Povzetek
 
Uvod: Motnja pozornosti in hiperaktivnosti je razvojno nevrološka motnja, ena najpogosteje diagnosticiranih in opaženih že pri predšolskih in šolskih otrocih. Kljub motnji imajo otroci z motnjo pozornosti in hiperaktivnosti določene potrebe in so del šolskega sistema. Vzgojno- izobraževalni sistem pa tako v svoje okolje vključuje otroke z različnimi sposobnostmi kot tudi omejitvami. Namen: Želeli smo ugotoviti, s kakšnimi težavami se srečujejo učitelji in vzgojitelji pri delu z otroki z motnjo pozornosti in hiperaktivnosti. Zanimalo nas je tudi, kakšno je poznavanje delovne terapije v šolskem in predšolskem sistemu. Metode: Diplomsko delo temelji na kvalitativni metodologiji. Podatke smo zbirali s pomočjo polstrukturiranega intervjuja. Izvedenih je bilo osem intervjujev s štirimi vzgojiteljicami in štirimi učiteljicami, zaposlenimi v vrtcu in osnovni šoli, ki imajo v oddelek vključene otroke z ADHD. Rezultati: Oblikovali smo sedem kategorij: Izzivi pri delu z otroki z ADHD, Prilagoditve za delo z otrokom z ADHD, Kompetentnost pri delu z otroki z ADHD, Medsebojni odnosi z vrstniki, Obvladovanje ADHD pri otroku, Pomoč drugih strokovnjakov pri delu z otroki z ADHD, Mnenje pedagoških delavcev o delovni terapiji. Razprava in zaključek: Strokovni delavci imajo pri delu z otroki, ki imajo ADHD največ težav pri prepoznavanju le-te, kar vodi v manj kakovostno opravljeno delo. Prav tako opažajo, da je med učitelji in vzgojitelji slabo poznavanje delovne terapije kot stroke.
    Ključne besede
 
diplomska dela;delovna terapija;učitelji;vzgojitelji;izobraževanje;
    Podatki
 
    
        
            | Jezik: | Slovenski jezik | 
        
        
            | Leto izida: | 2023 | 
            
        
        
            | Tipologija: | 2.11 - Diplomsko delo | 
            
        
            | Organizacija: | UL ZF - Zdravstvena fakulteta | 
        
            | Založnik: | [B. Vogrin] | 
   
        
            | UDK: | 615.851 | 
   
        
        
            | COBISS: | 145682691   | 
        
        
  
        
            | Št. ogledov: | 27 | 
        
        
            | Št. prenosov: | 9 | 
        
        
            | Ocena: | 0 (0 glasov) | 
        
            | Metapodatki: |                       | 
    
    
    Ostali podatki
 
    
        
            | Sekundarni jezik: | Angleški jezik | 
        
        
            | Sekundarni naslov: | Inclusion of children with attention deficit hyperactivity disorder in preschool and school environment | 
        
        
        
            | Sekundarni povzetek: | Uvod: Motnja pozornosti in hiperaktivnosti je razvojno nevrološka motnja, ena najpogosteje diagnosticiranih in opaženih že pri predšolskih in šolskih otrocih. Kljub motnji imajo otroci z motnjo pozornosti in hiperaktivnosti določene potrebe in so del šolskega sistema. Vzgojno- izobraževalni sistem pa tako v svoje okolje vključuje otroke z različnimi sposobnostmi kot tudi omejitvami. Namen: Želeli smo ugotoviti, s kakšnimi težavami se srečujejo učitelji in vzgojitelji pri delu z otroki z motnjo pozornosti in hiperaktivnosti. Zanimalo nas je tudi, kakšno je poznavanje delovne terapije v šolskem in predšolskem sistemu. Metode: Diplomsko delo temelji na kvalitativni metodologiji. Podatke smo zbirali s pomočjo polstrukturiranega intervjuja. Izvedenih je bilo osem intervjujev s štirimi vzgojiteljicami in štirimi učiteljicami, zaposlenimi v vrtcu in osnovni šoli, ki imajo v oddelek vključene otroke z ADHD. Rezultati: Oblikovali smo sedem kategorij: Izzivi pri delu z otroki z ADHD, Prilagoditve za delo z otrokom z ADHD, Kompetentnost pri delu z otroki z ADHD, Medsebojni odnosi z vrstniki, Obvladovanje ADHD pri otroku, Pomoč drugih strokovnjakov pri delu z otroki z ADHD, Mnenje pedagoških delavcev o delovni terapiji. Razprava in zaključek: Strokovni delavci imajo pri delu z otroki, ki imajo ADHD največ težav pri prepoznavanju le-te, kar vodi v manj kakovostno opravljeno delo. Prav tako opažajo, da je med učitelji in vzgojitelji slabo poznavanje delovne terapije kot stroke. | 
        
        
            | Sekundarne ključne besede: | diploma theses;occupational therapy;teachers;preschool teachers;education; | 
        
            
        
            | Vrsta dela (COBISS): | Diplomsko delo/naloga | 
        
        
            | Študijski program: | 0 | 
        
           
        
           
        
           
        
            | Konec prepovedi (OpenAIRE): | 1970-01-01 | 
        
           
        
            | Komentar na gradivo: | Univ. v Ljubljani, Zdravstvena fak., Oddelek za delovno terapijo | 
        
           
        
           
        
           
        
            | Strani: | 28 str., [6] str. pril. | 
        
           
        
           
        
           
        
           
        
           
        
           
        
           
        
           
        
          
        
          
        
          
        
         
        
         
        
        
            | ID: | 18304662 |