diplomsko delo
Maja Stajnko (Avtor), Andrej Šorgo (Mentor)

Povzetek

Vsako leto so učitelji postavljeni pred težko odločitev, kateri učbenik izbrati za predmet, katerega poučujejo. Izbirajo pa lahko med učbeniki različnih avtorjev in različnih založb. Prav tako pa je pomembno, da je te učbenike potrdil Strokovni svet Republike Slovenije za tekoče šolsko leto, kajti le-ti učbeniki po predpisih zadoščajo osnovnim kriterijem - pokrivajo učne cilje in so strokovno vsebinsko ustrezni. V tem diplomskem smo želeli analizirati in primerjati učbenike za naravoslovje v 6. razredu devetletne osnovne šole. Naredili smo kvantitativno in kvalitativno analizo učbenikov in ugotovili, da se učbeniki razlikujejo med seboj po številu strani, vprašanj, tujk, kakor tudi ilustrativnem gradivu. Zraven števila vprašanj nas je zanimalo tudi, na kakšnih kognitivnih nivojih po Bloomu in revidiranem Bloomu po Andersonovi in Krathwohlu se nahajajo vprašanja v učbenikih. Tudi na podlagi tega kriterija smo ugotovili, da se učbeniki med seboj močno razlikujejo. Zraven tega smo na koncu primerjali še učbenike za naravoslovje 6 z učbeniki biologije 9 (Matjašič, rokopis), pri čemer smo ugotovili, da se učbeniki razlikujejo zaradi različne razvojne stopnje učencev, kateri so namenjeni. Ker so učbeniki za naravoslovje 6 namenjeni nižji razvojni stopnji učencev, smo ugotovili, da je v njih manj tujk in manj vprašanj, več pa je slikovnega in ilustrativnega gradiva. Zanimivo je bilo spoznanje, da so tako v učbenikih za naravoslovje 6 in biologijo 9 vprašanja na nižjih kognitivnih nivojih, čeprav smo lahko skoraj z gotovostjo trdili, da vprašanja ne bodo na istem kognitivnem nivoju.

Ključne besede

biologija;naravoslovje;učbeniki;analiza;devetletka;šesti razred;diplomska dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Izvor: Maribor
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
Založnik: [M. Stajnko]
UDK: 57/59(043.2)
COBISS: 18255368 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 4770
Št. prenosov: 465
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: ANALYSIS OF SCIENCE TEXTBOOKS FOR SIXTH GRADE IN PRIMARY SCHOOL
Sekundarni povzetek: Each school year teachers stand before the decision which textbooks to choose for the subject they are teaching. They can choose among different books, from different authors and different publishers. It is also important that books are approved by Council of Experts of the Republic of Slovenia for the current school year because only these textbooks satisfy basic regulation criteria - they cover school aims and are content appropriate. In following thesis we wanted to analyze and compare science textbooks for 6th grade of nine-year primary school. We made quantitative and qualitative analysis of textbooks and established that textbooks differ by number of pages, questions, foreign words and illustrative material. Beside number of pages we were also interested in cognitive levels of questions by Bloom and revised Bloom by Anderson and Krathwohl. On the basis of these criteria we established that textbooks are very different. We also compared science textbooks for 6th grade with biology textbooks for 9th grade (Matjašič, hand writing). We established that textbooks differ because of the different student development stage. Because science textbooks for 6th grade are designed for lower student development stage there are less foreign words and less questions, but there are more pictures and illustrative material. The cognition we discovered is very interesting: in both textbooks - science for 6th grade and biology for 9th grade questions are of lower cognitive levels, although we could almost with certainty claim that questions would not be on the same cognitive level.
Sekundarne ključne besede: textbooks;qualitative analysis;quantitative analysis;Bloom's taxonomy;revised Blooms taxonomy;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za naravoslovje in matematiko, Oddelek za biologijo
Strani: VIII, 95 f.
Ključne besede (UDK): mathematics;natural sciences;naravoslovne vede;matematika;biological sciences in general;biologija;
ID: 19176