diplomsko delo
Povzetek
V diplomskem delu sem predstavila analizo delovnih zvezkov naravoslovja za 7. razred devetletne osnovne šole. Izvedla sem kvantitativno in kvalitativno analizo. V slednji sem želela raziskati na katerem kognitivnem nivoju so zastavljena vprašanja v delovnih zvezkih. V kvantitativno analizo sem vključila tudi likovno-grafično opremo, s katero sem želela ugotoviti kakšne so razlike v številu slikovnih gradiv med delovnimi zvezki. Teoretični del naloge zajema opredelitev in operacionalizacijo ciljev vzgojno-izobraževalnega procesa ter opredelitev taksonomij učnih ciljev po originalni in revidirani Bloomovi lestvici. V empiričnem delu sem v delovnih zvezkih različnih založb za predmet Naravoslovje v 7. razredu devetletne osnovne šole analizirala vprašanja in naloge, ki jih je bilo mogoče ovrednotiti po Bloomovi taksonomiji kognitivnih ciljev. Vprašanja sem razvrščala v ustrezno šeststopenjsko lestvico zasnovano na revidirani Bloomovi taksonomiji in nato izračunala delež zastopanosti posameznih vprašanj glede na kategorijo ter izdelala še mrežne diagrame. Izvedla sem medsebojno primerjavo delovnih zvezkov. Izkazalo se je, da se ti le malo razlikujejo. V vseh štirih delovnih zvezkih prevladujejo vprašanja nižjih stopenj na nivoju (pomniti, razumeti), medtem ko so vprašanja, ki bi vključevala višje miselne procese (vrednotiti in ustvarjati) vključena le občasno. Ugotovimo lahko, da tako zasnovani delovni zvezki ne morejo bistveno prispevati h kakovosti znanja na nivoju višjih miselnih procesov ter inovativnosti in ustvarjalnosti.
Ključne besede
biologija;naravoslovje;devetletka;osnovne šole;sedmi razred;delovni zvezki;analiza;učni cilji;diplomska dela;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2011 |
Izvor: |
Maribor |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko |
Založnik: |
[A. Halilić] |
UDK: |
57/59(043.2) |
COBISS: |
18534920
|
Št. ogledov: |
3199 |
Št. prenosov: |
283 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
ANALYSIS OF THE NATURAL SCIENCE EXERCISE BOOKS FOR SEVENTH GRADE OF THE NINE-YEAR PRIMARY SCHOOL |
Sekundarni povzetek: |
In this diploma work I present an analysis of workbooks for teaching Science in the seventh grade of primary school. I conducted a quantitative and qualitative analysis. In the latter, I wanted to explore on which cognitive level are questions which are asked in workbooks. The quantitative analysis also includes an art-graphic design, which is used for finding the differences in the number of images between workbooks. Theoretical section of this diploma work includes determination and operationalization of the objectives of the educational process, and the determination of taxonomies of learning objectives by the original and revised Bloom's scale. In the empirical part of my work I analyzed the questions and tasks in workbooks of different publishers for teaching Science in 7th grade of primary school. I analyzed all questions and tasks that could be evaluated after Blooms taxonomy of cognitive objectives. I sorted those questions in the appropriate six-grade scale based on the revised Bloom's taxonomy and then I calculated the proportion of representation of individual questions according to category. I presented those in network diagrams. I carried out the comparison of different workbooks. It turns out that there are only minor differences in them. All four workbooks are dominated by questions on the level of reduced rates (remember, understand), while issues involving higher mental processes (to evaluate and create) are included only occasionally. It can be established that such workbooks cannot significantly contribute to the quality of knowledge at the level of higher mental processes, innovation and creativity. |
Sekundarne ključne besede: |
analysis;science;learning objectives;workbook;Bloom's taxonomy; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Fak. za naravoslovje in matematiko, Oddelek za biologijo |
Strani: |
IX, 90 f. |
Ključne besede (UDK): |
mathematics;natural sciences;naravoslovne vede;matematika;biological sciences in general;biologija; |
ID: |
19393 |