diplomsko delo
Valerija Šadl (Avtor), Alenka Lipovec (Mentor), Darja Antolin (Komentor)

Povzetek

V teoretičnem delu diplomskega dela je podrobneje predstavljen Didaktični petkotnik kot model matematične interesne dejavnosti, njegovo delovanje in evalvacija. Posebna pozornost je namenjena predstavitvi nalog inicialnega in finalnega preizkusa znanja ter njihova razdelitev glede na kognitivna in vsebinska področja ter mejnike znanja. Nadalje je predstavljen mednarodni projekt, znan pod imenom TIMSS, katerega naloge so uporabljene pri evalvaciji. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, ki je zajela 169 matematično sposobnejših učencev 4. in 5. razredov različnih osnovnih šol, ki so obiskovali interesno dejavnost. Glavni namen raziskave je ugotoviti, kako Didaktični petkotnik vpliva na znanje matematike po končanem obiskovanju v nižjih razredih. Učenci so v času obiskovanja interesne dejavnosti na začetku in na koncu rešili že vnaprej pripravljena preizkusa znanja. Obstoj razlik med rezultati učencev na inicialnem in finalnem preizkusu znanja smo preverjali na kognitivnem in vsebinskem področju ter pri mejnikih znanja. Pri tem so nas zanimale razlike glede na spol, razred in glede na izvajalca programa. Rezultati raziskave kažejo pozitiven vpliv interesne dejavnosti na znanje šolske matematike, saj so učenci pokazali napredek matematičnega znanja na večini področij. Prav tako se pokažejo razlike v napredku znanja med učenci različnega razreda. Presenetljivo so učenci četrtih razredov pokazali večji napredek na večini področjih matematičnega znanja. Rezultati raziskav kažejo, da do razlik v znanju prihaja tudi glede na izvajalce programa.

Ključne besede

razredni pouk;matematika;znanje;interesne dejavnosti;vpliv;preizkusi znanja;kognitivna področja;vsebinska področja;mejniki;diplomska dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Izvor: Maribor
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
Založnik: [V. Šadl]
UDK: 37(043.2)
COBISS: 18351112 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 2210
Št. prenosov: 137
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: INFLUENCE OF CLUB ACTIVITIES ON SCHOOL MATHEMATICS KNOWLEDGE
Sekundarni povzetek: In the theoretical part of my diploma work is more in detail introduced Didactic pentagon model of mathematics activity, its activity and evaluation. Special attention was paid to the presentation of the tasks of initial and final testing of knowledge and its division upon cognitive and content domains and limits of the knowledge. Later on the international project was introduced called TIMMS, which tasks/exercises were used in evaluation. In the empiric part of my diploma work the results of the research are presented. In the research 169 mathematically promising students (4th and 5th grade) from different schools which attended free time activities were involved. The main aim of this research was to find out how Didactic pentagon influences on the knowledge of maths after finished the lower classes. The students did some prepared tests during attending the free time activity at the beginning and at the end of it. The existance of the differences of the results of the students in initial and final testing we tested on cognitive and content field and limits of the knowledge. We were interested in the differences considering the gender, the class and the performer of the program. The results of the research show the positive influence of the free time activity on the knowledge of school maths because the students showed the progress of their maths knowledge considering more fields. There are also some differences that are shown in the progress of the knowledge among the students of different classes. Amazingly the students of 4th class showed bigger progress in the most of the fields of the maths knowledge. The results of the research show that there are also differences in the knowledge because of the performer of the program.
Sekundarne ključne besede: free time activity;Didactic pentagon;initial and final testing of knowledge;cognitive fields;content fields;limits of the knowledge;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za razredni pouk
Strani: 159 f.
Ključne besede (UDK): social sciences;družbene vede;education;vzgoja in izobraževanje;šolstvo;pouk;
ID: 19236