Povzetek

Jože Toporišič v učbenikih Slovenski knjižni jezik 1-4 uporablja literarna besedila z dvojnim namenom: kot ponazorila jezikovnega opisa in kot vir eksemplaričnih interpretacij. Slednje niso zgolj ponazorila razvoja SKJ, ampak v njih z vidika sodobne didaktike najdemo vsebinsko-idejne nastavke za razvijanje mnogovrstnih literarnih kompetenc, ki pa zaradi pomanjkljive didaktizacije nimajo možnosti za učinkovito uresničevanje.

Ključne besede

slovenščina;didaktika književnosti;cilji književnega pouka;literarne kompetence;učbeniki;Toporišič;Jože;1926-2014;Slovenski knjižni jezik 1;Slovenski knjižni jezik 2;Slovenski knjižni jezik 3;Slovenski knjižni jezik 4;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija: UL FF - Filozofska fakulteta
UDK: 37.016:811.163.6:929Toporišič J.
COBISS: 62590818 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 8
Št. prenosov: 0
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni povzetek: In the text books Slovene Language 1-4 Jože Toporišič uses literary texts in two ways: as an illustration of a language description and as a source of examples for interpretation. They are not only illustrations of the development of the Slovene standard language, but they also offer material and ideas for the development of a range of literary competences, which because of faulty didactics do not get the chance to be effectively realised.
Sekundarne ključne besede: Slovenian language;literary didactics;goals of teaching literature;literary competences;textbooks;
Vrsta dela (COBISS): Članek v reviji
Strani: Str. 497-504
ID: 19565792