Povzetek

Med dramskimi prvinami je bilo doslej v sodobnem slovenskem romanu (1990-2010) največ pozornosti posvečeno govoru. Da bi se približala še ostalim dramskim prvinam - neposredni transformaciji, vizualizaciji in skrbi za vzdušje - sem si izbrala roman Čefurji raus! (2008) Gorana Vojnovića, ki vsebuje več dramskih prvin vzporedno. Ugotovila sem, da so prisotne dramske prvine v tem romanu bistveno prispevale k scenarizaciji, procesu rahljanja romaneskne pripovedi oz. spreminjanja njenega epskega jedra v scenaristične značilnosti.

Ključne besede

slovenska književnost;sodobni slovenski roman;roman;dramske prvine;gledališki govor;Čefurji raus;Vojnović;Goran;1980-;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija: UL FF - Filozofska fakulteta
UDK: 821.163.6.09-31Vojnović G.:82-2:808.56
COBISS: 50695010 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 35
Št. prenosov: 0
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni povzetek: In the contemporary Slovene novel (1990-2010), with regard to the dramatic elements, most attention has so far been paid to speech. To get closer to other dramatic elements - direct transformation, visualisation and an effort to create atmosphere - I have chosen Goran Vojnović's novel Čefurji raus (2008), which employs a melange of dramatic elements. I have came to the conclusion that the dramatic elements in this novel contribute to the process of bringing it closer to screen play, i.e. the transformation of the epic core of the novel into the characteristics of a screenplay.
Sekundarne ključne besede: Slovene literature;contemporary Slovene novel;dramatic elements;speech;Čefurji raus;
Vrsta dela (COBISS): Članek v reviji
Strani: Str. 359-366
ID: 19574830