diplomsko delo
Nika Pahor (Avtor), Bojana Lobe (Mentor)

Povzetek

V diplomskem delu sem raziskovala vpliv socialnega okolja na razvijanje digitalne pismenosti pri mladostnikih. Mnoge predhodne raziskave so pokazale, da imata družinsko in socialno ozadje učencev pomembno vlogo pri razumevanju in uporabi digitalnih tehnologij, posledično pa vplivata tudi na razvijanje digitalne pismenosti. Cilj diplomskega dela je bil ugotoviti, kako socialno okolje na splošno vpliva na razvijanje digitalne pismenosti pri mladostnikih. Ker pa ima socialno okolje veliko gradnikov, sem se v diplomskem delu osredotočila samo na socialno-ekonomski status družine in priseljensko ozadje. V teoretičnem delu diplomskega dela sem se posvetila obravnavi ključnih pojmov socialnega okolja, digitalne pismenosti, računalniške in informacijske pismenosti ter digitalnih kompetenc, obenem pa sem nekaj pozornosti namenila tudi pomenu socialno-ekonomskega statusa in priseljenskega ozadja družine ter povezavi med splošno in digitalno pismenostjo. Empirični del diplomskega dela je sestavljen iz empirične raziskave kvantitativne narave, ki sem jo izvedla s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika. Na podlagi analize pridobljenih podatkov je bilo ugotovljeno, da socialno okolje delno vpliva na razvijanje digitalne pismenosti pri mladostnikih, ne pa v tolikšni meri, kot to potrjujejo predhodne raziskave. Socialni status družine ima veliko več vpliva, kot ga imata ekonomski status in priseljensko ozadje. Veliko vlogo pri tem igrata predvsem izobrazba in poklic staršev.

Ključne besede

socialno okolje;digitalna pismenost;priseljensko ozadje;socialno-ekonomski status;mladostniki;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL FDV - Fakulteta za družbene vede
Založnik: [N. Pahor]
UDK: 316.4-053.6(043.2)
COBISS: 167009795 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 7
Št. prenosov: 2
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: The influence of social environment on developing digital literacy in adolescents
Sekundarni povzetek: In my graduate thesis I researched the influence of social environment on developing digital literacy in adolescents. Preliminary research showed that family and social background of students have an important role in understanding and usage of digital technologies. Consequently, they also have an influence on developing digital literacy. The aim of graduate thesis was to find out, how social environment influences developing digital literacy in adolescents in general. But because the social environment has many cornerstones, I focused mainly on socio-economic status of the family and immigration background. In theoretical part of my graduation thesis, I discussed the key concepts of social environment, digital literacy, computer and information literacy and digital competences. At the same time, I gave some attention to the meaning of socio-economic status and immigration background of the family and to the connection between traditional and digital literacy. The empirical part of the graduate thesis consists of empirical research of a quantitative nature, which I carried out with the help of an online survey questionnaire. Based on the analysis of obtained data, it was found that the social environment partially influences the development of digital literacy in adolescents, but not to the extent that previous research confirms. The social status of the family has much greater influence than economic status and immigration background. The parent’s education and profession play a big role in this.
Sekundarne ključne besede: social environment;digital literacy;immigration background;socio-economic status;adolescents;Mladina;Okolje;Informacijska pismenost;Družbeni položaj;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Študijski program: 0
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Fak. za družbene vede
Strani: 80 str.
ID: 20029602