magistrsko delo
Teja Tavčer (Avtor), Igor Saksida (Mentor)

Povzetek

Odstopanje od večine je bilo skozi zgodovino pogosto stigmatizirano. Tudi v času globalizacije so stereotipi in druge oblike posploševanja še vedno eden od načinov našega soočanja z izzivi vsakdanjega življenja, vendar lahko, če pri tem nismo dovolj kritični, vodijo v negativno diskriminacijo. Ker je slikanica v prvi vrsti namenjena bralcem, ki še niso obremenjeni s stereotipi, lahko veliko prispeva k razvoju sočutja in razumevanja drugačnih. Pri preučevanju pojava drugačnosti v slikanicah sem si najprej zastavila vprašanje, kakšna so izrazna sredstva in strategije slikanic, potem pa sem se soočila z različnimi antropološkimi pogledi in izsledki v zvezi z drugačnostjo, stereotipi, strpnostjo. V empiričnem delu naloge sem opisala načine, kako sem poskušala svoje teoretično znanje prenesti na otroke, vključene v mojo raziskavo, na učence, ki jih učim v šoli, in na moje otroke doma. Ob slikanicah Igorja Plohla sem otroke poskušala seznaniti z izzivi, s katerimi se srečujejo gibalno ovirane osebe, obravnavali pa smo tudi slikanice, ki se ukvarjajo z disleksijo oziroma skotopičnim sindromom, avtizmom in drugačnostjo na splošno. Na podlagi rezultatov mojega magistrskega dela se lahko učitelji seznanijo z nekaterimi pomembnimi vidiki obravnave drugačnosti, z različnimi slikanicami za razvijanje empatije in sprejemanje drugačnih, pa tudi s specifično didaktično metodologijo, ki jim lahko pomaga pri osveščanju učencev.

Ključne besede

slikanica;drugačnost;literarni liki s posebnimi potrebami;drugačnost v slikanici;strpnost;Igor Plohl;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [T. Tavčer]
UDK: 376(043.2)
COBISS: 231097603 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 111
Št. prenosov: 66
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Fostering acceptance of otherness through selected picture books
Sekundarni povzetek: Throughout history, there has often been a stigma attached to being different from the majority. Even in times of globalisation, stereotypes and other forms of generalisation are still one of the ways we face the challenges of everyday life, but if we are not critical enough, they can lead to negative discrimination. As this picture book is primarily aimed at readers who are not yet burdened by stereotypes, it can make a significant contribution to developing compassion and understanding of others. In my research on the phenomenon of diversity in picture books, I first asked myself what are the expressive means and strategies of picture books, and then examined various anthropological perspectives and findings on diversity, stereotypes and tolerance. In the empirical part of the thesis I described the ways in which I tried to transfer my theoretical knowledge to the pupils involved in my research, to those I teach at school and to my children at home. Through Igor Plohl's picture books, I tried to make children aware of the challenges faced by people with physical disabilities, and we also looked at picture books that address dyslexia or scotopic syndrome, autism, difference in general. Through my master's thesis, teachers can become familiar with some important aspects of dealing with diversity, with different picture books for developing empathy and acceptance of others, as well as with specific didactic methodologies that can help them to raise awareness among their students.
Sekundarne ključne besede: picture book;difference;literary characters with disabilities;difference in picture books;tolerance;Igor Plohl;Individualne razlike;Otroci;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Študijski program: 0
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Poučevanje
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (141 str.))
ID: 26137613